24 Hodin MTB Bystřička 12-13/7 2008

Kudla ve vedru, kudla v dešti, kudla v blátě, asi tak bych na úvod charakterizoval druhý podnik seriálu 24 hodinovek MTB. Přijel jsem osvěžen 4 hodinami spánku po dovolené v Itálii a jediné na co jsem myslel při příjezdu do Bystřičky bylo, kde si v klídku tak 8 hodin schrupnout. Po týdnu nad 2000mnm mě bolela hlava a byl jsem ve vlažnějším rozpoložení. Ale nálada zbytku teamu mě rychle vtáhla do dění. První info o trati /7,3km 171m převýšení/ bylo, že je silová a není kde odpočívat, tak to není až tak dobrá zpráva. Ale podmínky jsou pro všechny stejný, takže nemá cenu to řešit. První rundu jede Tomáš a tak všichni vyhlížíme, kdo přijede první do cíle. Trochu nás zarazí, že to je závodník konkurenční 4ky. A to znamená jediné, bude boj! Já jsem ale přijel dneska vyhrát, takže druhej flek nepřipadá v úvahu.

Díky vedru Tomáš odstřídává už po druhém z plánovaných tří kol. Je to docela masakr, šlapat kopce na plno ve vedru víc jak 30 stupňů je dost zlý. Dostávám se na trať a první kolo jedu jako mamlas. Klasika. Zatáčky jak kdybych na tom nikdy neseděl, z kopce hledám a lovím kudy. No nakonec je z toho celkem i čas, ale půjde to i líp. Nazuty mám nanoraptory a jeví se to jako optimální. Střídáme, odpoledne ubíhá, jezdíme kola většinou pod 20 minut a mě osobně se jede skvěle. Tedy oproti Liberci, kdy to moc nešlo. Při pozdně odpolední rundě mě chytá ve druhém kole po prvním sjezdu klasický bouřkový plavák. A to mě baví. Vítr, že to bere stany a střechy, prší, že skoro není vidět, prostě jedinečná šance přiložit pod kotel. První i druhé kolo v dešti dávám okolo 19 a půl minuty. Sjezdy po louce jedu za hranou, ale bylo by to do měkkýho. Po dojezdu dávám ledovou sprchu a totálně vyprásklý dres Skisu hážu pod auto a oblékám set hodný závažnosti situace Xstream racing. Poté co zachranuju Lempla montáží světel –chtěl jet ve 21,00 na tři rundy bez nich J - si dávám oraz a připravuju bika na noc. 5w+10w sigma a fenix se jeví, že by to mohlo jít.

Měníme taktiku jen na dvě kola. Obě první noční jedu pod 21 minut a jsem spokojen. Chtělo by to ještě přidat ve sjezdu, ale trochu se bojím. Předávám Tomovi a ten vyráží vstříc svojí dávce. Po ani ne pěti minutách jeto tady. Bouřka jak má být. Ani se nesnažím přesunout do stanu a tak jsem odsouzen vyčkat si dvě hodiny na lavici u občerstvovačky hezky pod stanem. Po Tomovi to bere Jonti po něm Lempl a už není kam utíkat a vyrážím i já. Zatímco kluci přezuli, já stále jedu na NR. Asi dvě místa do kopce jsou na hraně a z kopce to je hustý všude. Zajíždím 22 a 23 minut a docela se těším do depa. Zadní brzda je na plechu a opravdu by to chtělo drapáky.

Střídá mě Tomáš, ale po chvíli volá a vrací se – defekt. Protože není nikdo ready, musím znovu na trať. Zdržením ztrácíme vedení a je na mě to dotáhnout. S vidinou, že jedu poslední noční kolo a jen jedině, do toho šlapu a svítím si téměř na plno. Sjel i předjel jsem naše soupeře a už je tu cíl, ale nikdo na střídání. Sakra. Jsem docela naštvanej, že musím jet další kolo. Za prvé už mám dost, za druhé mi zadní zaseklá brza dost přibržďuje a za třetí už jedu jen na fenixe, takže do kopce jedu úplně bez světel, abych si šetřil na rovinky a sjezdy. Dávám gel, fuj fuj jablko a snažím se v hlavě přemluvit tělo, že ještě 20 minut se pojede. Nakonec se dotrápím do cíle za 23 a mám totálně. Předávám Jontimu, meju kolo, trochu sebe a jdu umřít do spacáku. Budím se dost ráno nato, abych stihl přezout – díky kluci za NN a Michelina wildgripera. Očesávám kolo Splintera o zadní hydru a svojí ORO hážu do přepravky.

Ráno mám skvělou náladu a na trať se vyloženě těším. Všichni jsme přežili zdárně noc, sice už v použitém stavu ale stále v pohodě jezdíme slušné časy a vzdalujeme se soupeřům. Okolo desáté ranní se jeden z rychlejších členů teamu na druhém místě nechtěně podíval zblízka na strom a zbytek kola pokračuje sanitkou. Pokud se někdo z nás nezabije, je to naše a začínáme už tomu opravdu věřit. Lempl dojíždí poslední kolo – na kecačku se soupeři a jdeme se dát dohromady na bednu. Uff bylo to zasloužené. Stroje i závodníci dostali pořádně zahulit, následky na technice budou nejspíš značné. Vyhlášení je celkem brzo. V mixem jde na bednu Gung-Ho s Luckou, kdy předvedli opět nehoráznou jízdu. My si jdeme pro 4ku muži a Lucka a Jonti berou nejrychlejší kola. Na čekání na tombolu už není síla a tak vyrážíme k domovu. Usínám na tvrdo několikrát za volantem, v Hranicích na Moravě stavím a dávám kamikaze, 2x Rescue tabletku s kofeinem, kávu a pak se jen modlím aby to vydrželo do Prahy. Další kafe v Meziříčí. Je to fakt znát, že dvě noci jsem nespal. Nakonec to dobře dopadlo ale chtělo by to v pondělí dovolenou. Jezdit 24H závody bez podpory je hodně náročné.

Související články

Sázavský Blizák 2008

Další závod konající se v údolí tekoucí řeky Sázavy se jel tuto sobotu. Zázemí závodu bylo situováno do města Sázavy pár kilometrů od Prahy. Ve stejném termínu konající se MČR v XC a maratón v Polské Gluszyci se nedalo očekávát účast liťáků, ovšem na startu se alespoň představili naši cyklokrosaři Radek Šimůnek a Martin Bína. I náš team měl své zastoupení v podobě Oty.

Velká Kunratická 9/11

Po letech zase jedu na start sockou, už na Kačerově je jasné kdo je běžec a kdo jen náhodou v neděli ráno jede stejným směrem. V klídečku s předstihem dorážím na místo, prezentace proběhla bez problémů, potkávám pár kamarádů a kecáme. Neúprosně se přibližuje startovní čas, tak si jdu klusnout a ...

Korida Plzeň MTB

V týdnu, konkrétně v úterý 16.5., jsem se rozhodl absolvovat kriterium v centru Plzně - Author Korida horských kol. Na výběr byly kategorie: štafeta, Twin open cross, Elite závod. Jelikož jsem neměl po ruce lidi ke složení štafety, jel jsem tedy "pouze" Twin Open Cross. Trasa...