All-mountain řada kol Trek Fuel EX 2009

Po úspěšném loňském představení nové řady all-mountain biků Trek Fuel EX vám přinášíme možnost se důkladně seznámit s jeho letošními nástupci. V řadě Fuel EX se opět setkáme s několika modely, které nabízejí jezdci 120mm zdvihu zadní stavby. Zajímavé jsou zejména vyšší modely využívající zadního odpružení se systémem ABP, kdy je jeden z hlavních čepů odpružení umístěn přímo v ose náboje. Kola EX zcela naplňují představu o moderním all-mountain biku. Jsou lehká, snadno ovladatelná a nabízejí vyváženou sportovní geometrií silnou ve sjezdu i ve výjezdu. Zkrátka ideální trailová kola pro celodenní zábavné vyjížďky členitým terénem.

Fuel EX 9.9
Vrcholek nabídky této řady tvoří model Fuel EX 9.9 s karbonovým rámem vyrobeným technologií OCLV. U tohoto modelu je velice zajímavý váhový parametr rámu s tlumičem, kdy se jeho  hmotnost zastavila na hodnotě 2238g (ve velikosti 17,5“), což představuje oproti loňskému modelu váhovou úsporu  212g. Rám opět využívá prověřené technologie ABP a Full Floater.
Nízké hmotnosti bylo dosaženo i díky použití nového EVO linku, vyrobeného z karbonu taktéž zpracováním OCLV. Hmotnost tohoto karbonového EVO linku je pouhých 120g.
Hlavová trubka EX 9.9 nese označení E2, které značí její uzpůsobení pro vidlice s rozšiřujícím se krkem z rozměru 1 1/8“ na 1 1/5“. Takovéto provedení přináší optimální zvýšení tuhosti při minimálním zvýšení váhových parametrů.
Šířka rámu v místě středového složení je o rozměru 95mm, což přináší zvýšení tuhosti a zároveň i stability při jízdě.
Trek letos začal na postu odpružení úžeji spolupracovat s firmou Fox a díky tomu nalezneme na kole custom tlumič i vidlici laděné přímo pro modely EX. Jde o vzduchový tlumič Fox Float RP23 XV Air Can, který zadnímu odpružení dodává plynulejší chod. Zároveň dovoluje využívat plného zdvihu a umožňuje i mnohem větší rozsah regulace útlumu.
Kolo je osazeno upravenou vzduchovou vidlicí Fox RP 24 s možností nastavení čtyř polohového lockoutu, rozšiřujícím se krkem z rozměru 1 1/8“ na 1 1/5“ a zdvihem 120mm.
Na kole samozřejmě nalezneme komponenty z těch nejvyšších sad jako jsou kliky Shimano XTR, řazení i přehazovačku Sram X.0 a hydraulické kotoučovky Avid Juicy Ultimate.
Za zmínku stojí také použití nových zapletených kol Bontrager Rhythm Pro se scandiovými 28mm širokými ráfky připravenými pro použití bezdušových plášťů.
Cena kola Fuel EX 9.9 bude 139 990,-Kč.

Fuel EX 9.8
Dalším z modelů EX postaveném na rámu OCLV Black Carbon je model Fuel EX 9.8, který se od 9.9 odlišuje svým osazením a také použitím magnesiového EVO linku. Osazený je taktéž custom laděným vzduchovým tlumičem Fox Float RP23 XV Air Can a vidlicí Fox F120RL.
Zbylé komponentové osazení tvoří čistá sada Shimano XT, doplňky Bontrager Race X Lite a zapletená kola Bontrager Rhythm Elite.
Cena kola Fuel EX 9.8 bude 99 000,-Kč.

Ostatní modely z řady EX jsou již postavené na hliníkovém rámu, který byl mírně upraven a oproti loňskému typu přináší váhovou úsporu 50g.

Fuel EX 9
Jedná se o model postavený na rámu z nejvyšší hliníkové slitiny Alpha Red Alu, používané u Treku. 
Na postu tlumiče nalezneme custom Fox Float RP 23 XC Air Can a přední odpružení zajišťuje Fox RP 24 se čtyř polohovým lockoutem a zdvihem 130mm. Zbylé osazení tvoří přehazovačka Sram X.0, řazení X.9,  kliky Shimano XT a brzdy Avid Elixir R.
Cena kola Fuel EX 9 bude 74 990,-Kč.

Fuel EX8
Dalším v řadě je pak Fuel EX 8, který bude nabízen i v dámském provedení pod označením Fuel EX 8 WSD. Kolo bude osazené tlumičem Fox RP2 XC Air Can, custom vidlici Fox 130RL, přehazovačkou Shimano XT Shadow, ostatními komponenty SLX a brzdami Avid Juicy 5.
Cena Fuel EX 8 bude více než příznivých 59 990,-Kč.

Fuel EX 7
Nejnižším modelem v nabídce využívajícího zadního odpružení se systémem ABP bude model Fuel    EX7 s custom tlumičem Fox RP2 XC Air Can, vidlicí Rock Shox Recon 335 SL Air a mixem komponentů Shimano Deore a SLX.
Cena modelu Fuel EX7 bude 49 990,-Kč.

Informace o dostupnosti kol Fuel EX 2009 je možné zjistit na emailu rezervace@skiservis.cz.


Popis technologií používaných u kol Fuel EX 7 až 9.9


ABP
Běžný tvarový design zadní stavby celoodpruženého kola je takový, že čep je umístěn na horní či spodní trubce zadní vidlice. ABP přichází s umístěním pohyblivého čepu přímo do osy zadního náboje.  V důsledku umístění v ose náboje nedochází při brzdění k blokaci chodu zadní stavby a ta je plně funkční v každém okamžiku jízdy.

Full Floater
Dřívější uložení zadního tlumiče (jedna strana pevně k rámu) je nahrazena plovoucím uložením (obě strany jsou uloženy pohyblivě). Tato novinka zajistí plynulejší, lineárnější a komfortnější chod zadní stavby. Výsledkem je lepší kontrola kola v každém okamžiku.

EVO link
Přepákování zadní stavby je z jednoho kusu. EVO Link díky širšímu uložení čepů zajistí i stabilnější chod zadní stavby.


Štítky: 

Související články