Brdman Cross - MTBO

Druhý červnový víkend byl opravdu na závody bohatý. Příznivci KPZ vyrazili do Jistenice, drsňáci do Mostu na pohár 1/2XM, na severu se jela Jizerka50 a komu tohle všechno nestačilo, mohl se jet dorazit v neděli do Berouna. V kalendáři se ovšem vyskytoval i další závod. Pro příznivce MTBO poměrně významný a to Brdman Cross, součást serie Brdman Adventure, která kombinuje, běhy, kola a triatlony. Letos navíc o to zajímavější, že ve stejné lokalitě se pojede i Bike-Adventure 08, nejpopulárnější MTBO v zemi. V sobotu v 11:00 se na start 5 hodinového scorelaufu postavilo 102 dospělých dvojic v kategoriích DD, MD, MM. Snad poprvé jsem na větším závodě startoval v kategorii MD a měl jsem trochu strach jak odhadnu tempo a náročnost tratě. Přeci jen 5 hodin je dlouhá doba, ale zase jsem Lucce věřil, že pojede kudlu, protože je to velká bojovnice.

My jsme zvolili taktiku, přijet dříve a pořádně zakreslit a omrknout mapu a naplánovat cestu. Ikdyž jsme neznali rozložení bodů /to dostanete až po ostrém startu/ a ani jsme nevěděli kde jsou speciální kontroly /žravé, trial, kvíz/, načmárali jsme si ideální postupy a rozhodli, že to pojedeme po obvodu a celé. Podle větru a snadnosti dohledávek padl návrh od jihozápadu proti hodinkám. Po zaváděcí trase za jeepem jsme dostali bodové rozložení a to se ukázalo jako příznivé pro tuto variantu a tudíž mohl začít náš boj. Můj známý problém orientace ve městech se opět ukázal jako kritický a z Dobříše jsme vyjeli špatnou asfaltkou. Museli jsme přehodnotit postup a jet malinko jinudy, ale nic zásadního. První dvě kontroly bereme v klidu na třetí ale strašně chybujeme, podjíždíme vrchol a sápeme se po zarostlé cestě na korektní trasu. Další dvě opět nacházíme bez problémů, první z nich je dokonce žravá - bereme překvapivě +15b. a volíme na K18 u Kocáby postup spodem. Jede to skvěle a už se vidíme u lampionku. Jenže. Kufrujeme místo po cestě po nějakým singlu a když to točíme zpět, potkáváme další dvojici, která to tady „zná“ když zabijeme asi 12 minut s těmito znalci, zjištuju, že jsme na opačném kopci. Koriguju kurz a mapujeme na jistotu zpátky. Domorodec z chaty nás ovšem posílá jinam, že prý tam to je. Poslechneme a není. Celková ztráta už je hodně přes 18m. Zuřím a podle plánu, který už jsem měl dohledáváme. Podle Kocáby si jedeme pro první 80ku a od ní rovnou na K s občerstvovačkou a kvízem. Z možných 50b kvízu, bereme 25b, spokojenost. Čeká nás dlouhý postup až na hřeben Brd, na bonusovou kontrolu do zakázaného vojenského prostoru. Oficiálně není součástí závodu, ale neoficiálně je za ní 90b. Lucka to nakopává a jsme nahoře v mžiku. Prolézáme dírou v betonovém hrazení, které je okolo celého objektu. Pořadatelé nám do vzorové mapy zakreslili hned 4. Po chvíli nalézáme odpaliště raket a bereme 90b. Jupí. Rychle zpátky, ale ouha. Radost nám zkalila smysly a ani já ani Lucka nevíme kudy jsme přijeli. Kufrujeme bez záchytných bodů až nás vysvobodí jiná dvojice a poradí kudy k jedné z děr v plotě. Následuje seběh svahem na cestu a je to za námi. Sjíždíme z hřebene přes další kontrolu a mažeme plnej, abychom stihli K s trialem. Přijíždíme 6 minut, než se zavírá. Jdu na to. S mapníkem na řidítkách je to slabší. Jedna překlopka, kužely, po fošnách na dropík, hups a na překlopku. Pohoda fošny i prkna jsou tak 30cm široké, beru plný počet 50b a jedeme dál. V plánu je Studený Vrch. Tedy krpál až na hřeben. Bereme 50b a rozhodujeme se, zdali na Velkou Babu. 50 minut by nám asi nestačilo, tak jedeme dolů a v plánu je ještě 30b a možná 10b. Všechno klape a do cíle přijíždíme 12min před limitem. Finiš po asfaltu jsem nepochopil, Lucka je robot. Vůbec celý den jela skvěle. Malinko přitlačit ve sjezdech a může jezdit bednu kde si zamane. Po dojezdu hodinku sprchlo, tak kecačka v autě, pak se jdeme najíst a čekáme kolik to hodí. A už je tu vyhlášení. Jdeme si pro třetí flek a jsme spokojeni. Bylo by to i na druhé, kdybychom nehledali K18 tak blbě, ale vždycky je nějaké kdyby. Jeli jsme bez defektu a bylo i hezky, co víc si přát.

V číslech 4:48 závodu, 4:14 čas jízdy, 500bodů na kontrolách /2-14-15-16-17-18-21-20-26-10-22-12-6-7/ + 90bonus bodů /25 kvíz, 15 žravá, 50 trial/ 87km, avg 20,6km, moje avg TF 138 max 177.

Související články

KPŽ - Orlík Tour 3.5.2008

Na letošní premiéru v KPŽ jsem se moc netěšil. Jednak mi bylo jasné, že dvě kola bahňáku v 900 lidech budou tvrdou ránou pro techniku ,ale také jsem si nebyl jistý nakolik mě vyčerpal čtvrteční výkon na Posázavské50. Psychicky mi nepřidalo ani číslo na chvost pole. V duchu jsem si odmítal přiznat, že pojedu jen závod objet, ale pravidla jsou pravidla. Nakonec mě zachraňuje Jirka a magicky mi sehnal číslo do první lajny. Wow.

Silniční Král Šumavy

V sobotu 13. září v 9,00 startoval v Klatovech na náměstí již 15. ročník tradičního silničního maratonu Král Šumavy na 150km. O dvě a půl hodiny předtím tratě na 200 a 250km.
Já se samozřejmě účastnil závodu na 150km ať už z důvodu prvního silničního závodu, pozdějšímu startu oproti...

CKKV časovka dvojic

Odpočinkový tréninkový cyklus a krásné slunečné počasí zvaly k sobotnímu popojíždění na kole po cukrárnách a kavárnách. Ne však naše závodnice Jitka.  V kalendáři CKKV po časovce jednotlivců z minulého týdne byla na řadě tentokrát časovka dvojic.

Jitka tak přišla s návrhem na účast v...