Cannondale Synapse 2014

Cannondale právě představil zbrusu nový model Synapse 2014. Do léta by se měl objevit u prvních prodejců. Celá řada nových konstrukčních prvků použitých u této silničky dokazuje péči, jakou značka věnuje kolům z kategorie ´endurance´. Už stávající řada Cannondale Synapse byla velmi povedená a nové modely 2014 posouvají pomyslnou hranici technických možností zase o kousek dál.

 

Kategorie, která je v anglofonních zemích označována jako ´endurance´, zahrnuje silniční kola, která nabízejí dostatečnou tuhost a přesnost ovládání pro vysoký výkon, ale zároveň poskytují jezdci i poddajnost a značnou míru komfortu a zvládnou se vypořádat i s horší kvalitou povrchu silnic (což jistě uvítá snad každý cyklista, který se pohybuje po tuzemských komunikacích). 

 

 

 

 

 

 

 

Do této kategorie patří i nově přepracovaný Cannondale Synapse 2014. Právě jeho určení pro povrchy, jež se vzdalují ideálu, činí jedním z nejvýznamnějších prvků v jeho konstrukci použití technologie SAVE na zadní i přední vidlici a na sedlovce. Technologie SAVE má za úkol pohlcovat vibrace a nárazy, a zatímco její klasická varianta spočívala ve zploštění trubek, nový Synapse pracuje s pokročilejší verzí technologie s názvem SAVE Plus Micro-Suspension, která používá trubek zkroucených. To zvyšuje poddajnost kola díky větší délce karbonových vláken. Délka vláken je díky zkroucení delší, než samotná délka trubky, kterou tvoří. A platí, že čím jsou vlákna delší, tím jsou poddajnější. Zkroucené trubky rovněž lépe pohlcují vibrace, protože se chovají podobně jako vinutá pružina.

 

Nohy přední vidlice zkroucené nejsou, pouze se zužují a lomí se směrem vzad, čímž zkracují  rozvor kol. To zlepšuje ovládání a také zvyšuje vertikální poddajnost vidlice při zachování boční tuhosti.

 

 

Pohodlí v sedle zajišťuje z velké části zbrusu nová sedlovka o průměru 25,4 mm. Díky slopingu horní rámové trubky a nahrazení klasické objímky integrovaným upínacím mechanismem je dle vyjádření Cannondale sedlovka vysunuta o 6,5 cm více ze sedlové trubky oproti konkurenčním modelům. Díky tomu sedlovka umožňuje o 113% větší vychýlení, než klasické sedlovky.

 

Novinkou je u Synapse 2014 i použití BallisTech karbonu, který byl původně vyvinut pro vojenské účely a vyznačuje se vysokou tuhostí. Rám nového Synapse tvoří kombinace BallisTech karbonu a  High-Mod karbonu, která přináší pocit pevnosti i živosti, odolnosti i poddajnosti, a zároveň drží rám pod 1000 g hmotnosti.  

 

Přestože je sedlová trubka místem, jemuž obvykle inženýři a designéři věnují nejméně pozornosti, u nového Synapse bude nejspíše nejdiskutovanějším designovým i funkčním prvkem. Sedlová trubka je totiž ve spodní části, kde se setkává se středem, vidlicovitě rozdvojena. Inženýři Cannondalu zjistili, že když zachovají oválný tvar sedlové trubky až ke středu, tak se při použití tloušťky materiálu pro požadovanou tuhost a hmotnost trubka deformuje. Naopak při použití rozdvojení je dosaženo vyšší tuhosti bez zvýšení hmotnosti a také to velmi dobře vypadá. Sedlová trubka je navíc silně vybrána v oblasti u zadního kola, což ještě zvyšuje její vertikální prohýbání. Toto řešení nazvali v Cannondalu Power Pyramid. 

 

 

Středové složení přináší nový BB-standard 73 mm. Funguje i s běžnými klikami, je však nutno vyjmout 5 mm vymezovač. 

 

Rám nabízí vnitřní vedení kabeláže a zajímavostí je osvětlení ve formě led diod integrovaných přímo v hlavové trubce.

 

Nový Synapse bude včetně dámských modelů nabízen v 11 rámových velikostech. Top model získá řazení Dura Ace 9000, nová kola Vision Metron 40, výjimečné kliky Hollowgram SiS12, vážící 484 gramů, hvězdici OPI a karbonový kokpitem od FSA, vše v ladícím černém provedení. Ceny zatím nebyly stanoveny. 

 

Související odkazy: silniční kola Cannondale

 

Štítky: 

Související články

Vidlice Cannondale Lefty 2013


Vidlici Lefty představil Cannondale poprvé před 13 lety. Vidlice se vždy vyznačovala svou nízkou vahou a vysokou tuhostí. Do nadcházející sezóny vstoupí tato jednonohá vidlice s celou řadou změn, které by ji měly učinit ještě lehčí, pevnější a odolnější....

Kolo týdne - Cannondale Flash Carbon 29“ 3 2011

Cannondale Flash je řada kol, se kterou při svém uvedení dokázal Cannondale vzbudit nemalé pozdvižení. V době, kdy se většina pozornosti upíná na celoodpružená kola, se najednou objevilo kolo s pevným rámem, které znovu posouvá možnosti hardtailů o kus dál. Nebylo divu, že nezůstalo mnoho...