ČP XC Teplice

JakeF: Po rozpačitém vstupu do sezóny mě 27. dubna čekala první ostrá prověrka formy – úvodní závod Českého poháru v XC na tradiční trati v Teplickém lázeňském parku. Trať patří mezi lehčí, co ČP XC nabízí, ale stále je mezi nejtechničtějšími závody v ČR. Proti loňsku zůstala nezměněná, čekal nás tedy 4,4km dlouhý okruh s nastoupanými 95 metry, charakteristický především množstvím ostrých „vraceček“ jak ve sjezdech, tak ve výjezdech.

Start naší kategorie je v 9:45, takže abych měl dostatek času na projetí trati, znamenalo to příjezd už v 8 hodin ráno. Po noční bouřce byla trať mokrá, ale ne moc blátivá. Přestože jsem neměl na mokro ideální obutí, měl jsem z toho radost, jsou to podmínky, které mi sedí. Trochu jsem zariskoval a rozhodl se jet na nové 29ce Specialized Stumpjumper HT, i když jsem měl na zvykání jen pár dní. Udělal jsem dobře. Specialized zvládl geometrii takovým způsobem, že o často zmiňované „neohrabanosti“ 29erů se nedá mluvit ani v nejmenším a i do prudkých vraceček se krásně vejde a díky vyšší trakci a lepšímu překonávání překážek jsem si celkově jistější, než minule na 26“ kole.

Na start se nás postavilo 25 jezdců kategorie Expert se startem 5 minut po téměř 60 kadetech, bylo jasné, že předjíždění nás čeká hodně. Po startu je to klasický boj o každou pozici. Už si na to zvykám a držím se okolo desátého místa. Jede se mi ale dobře a především ve výjezdech se posouvám vpřed. Po prvním okruhu projíždím cílem na čele tříčlenné skupinky a průběžnému 4. místu se mi ani nechce věřit. Už ve druhém kole se ale ukazuje, že jsem ze skupiny nejslabší, chvíli ještě o pozice bojuji, ale nakonec chytám pár vteřin ztrátu, kterou už se mi nedaří smazat. I zbytek závodu je ale bez odpočinku, skoro vždycky, když se ve vracečkách dívám pod sebe, mám za sebou někoho na pár desítek vteřin. Umístění už se mi ale daří udržet a dokončuji na 6. místě, tedy nejlépe doposud na ČP XC.

Teď ještě co nejvíc natrénovat, další závod bude 2. června v Praze a „podium finish“ je blízko.

foto: www.benyfoto.cz

Související články

Plešivecká Držka 19.4.2008

Jarní brdská klasika, dvě kolečka okolo legendárního Plešivce jsou poctivým závodem. Jedno kolo má 17,4km a převýšení 653 metrů, což je velmi výživná porce, obtížností nad drtivou většinou závodů v ČR – na 100km by vyšlo převýšení přes 3800m…

Salzkammergut Trophy 2008, 2. část

Jak sem již slíbil v minulém článku, zde je pokračování a další report ze Salzkammergut trophy 2008. Po týdením bikování v rakousko – italských dolomitech jsme se v pátek ráno zabalili, naložili kola, věci i sebe do auta a vydali jsme se směrem Salzburg, do místa našeho dalšího ubytování. Cestou jsme se ještě naposledy stavili v Lienzu, kde jsme natankovali kvalitní a opravdu lepší benzín než v ČR (o litr nižší spotřeba i s klimatizací) a pak jsme již upalovali směr Spittal a dál Taurenským tunelem po dálnici do Salzburgu. Do místa našeho ubytování jsme dorazili lehce po druhé hodině odpoledne. Po drobném nedorozumění jsme se ubytovali v pronajatém bytu v domě na kraji Salzburgu, kousíček od německých hranic. Vybalili jsme a odpoledne jsme se jeli všichni společně lehce projet před zítřejším závodem. Večer pak za námi dorazila Jana Martínková s Michalem Prokopem, a tak jsme na zítřejší závod byli komplet. Kromě Michala který jel 200 km trať, jsme všichni byli přihlášeni na krátkou variantu, tedy 56,7 km dlouhou trať.

1. závod KPŽ - Kutná Hora

Na první závod Kola pro život 2009, což je mimochodem již 10. Ročník, jsem se přihlašoval až na poslední chvíli, tedy na startu. Z toho také vycházela moje startovní pozice která nebyla moc příznivá. V minulých letech jsem KPŽ moc nejezdil, takže ani body nejsou. Smířil jsem se tedy s tím, že...