Cyklistika v Austrálii - část 1.

Asi nejtěžší je tady přijmout fakt, že se jezdí na opačné straně, než je celá Evropa (mimo UK) zvyklá, tedy nalevo. První den s tím mám poměrně velké problémy, tendence jízdy vpravo se nemůžu zbavit a neřízené křižovatky, popřípadě kruhové objezdy jsou pro mě noční můrou. Na kruhovém objezdu je to asi tak má to má být, tedy přednost zprava a totéž platí na křižovatkách, což je pro řidiče s volantem napravo ideální. Dobrý rozhled jim umožňuje dobře vyhodnotit situaci. Pro cyklistu už to tak výhodné není. Člověk na to pořád musí myslet, dávat si pozor a být ve střehu. Ale věřím, že je to jen díky prvním dnům, které trávím v Austrálii.

Co se týče povrchu a kvality silnic, ten je tady na maximální úrovni. Asfalt je hladký a bez děr či spár. Cyklista si tak může užívat nerušenou jízdu po hrubším, ale kvalitním asfaltu. Horší už je to s provozem ve velkých městech. Ten je poměrně hustý, a i když má cyklista možnost využít cyklostezku, často lze vídat cyklisty na hlavních komunikací. A to především silničáře. Cyklopruhy jsou sice vyhrazeny pouze cyklistům, avšak drobné kamínky jsou nebezpečím pro defekty a proříznuté pláště. Věřím, že je to jen na začátku jara a časem se to zlepší. 

Problém taky nastává, pokud bydlíte v centru, nebo poblíž centra a nechcete jen jezdit na místní oblíbené Beach Road (táhnoucí se po celém pobřeží jižní Austrálie), musíte ven z města a to po jedné z mnoha možných silnic táhnoucí se od moře až do vnitrozemí. Díky pravoúhlému stavebnímu systému, tak máte před sebou cca 30 km roviny, aniž byste museli zatočit řidítky. Život jen komplikují časté světly řízené křižovatky, které jsou od sebe vzdáleny cca 100 – 200 metrů a když máte velké štěstí, červená vás zastaví na každé z nich a původně hodinová cesta se vám tak prodlouží téměř o dvojnásobek Undecided Mě to dnes trvalo cca hodinu, než sem se dostal od moře ven z města směrem do vnitrozemí a dle mapy jsem se snažil jet tou nejkratší cestou. Prostě vzdálenosti se tu měří trochu jinak, a pokud máte auto, je lepší se někam přiblížit.

Za městem už sem se dostal do přírody, povrch silnic se nezměnil, stále kvalitní, avšak trochu hrubší. Rovinky vystřídali krátké brdky, které člověka umí potrápit. Silniční kompakty jsou tady ideál Cool

To jsou jen krátké poznatky z prvních dnů života s kolem v Austrálii. Věřím, že na jízdu vpravo si rychle zvyknu a na ujeté vzdálenosti i čas nebudu brát takový zřetel.

Cyklistice zdar i v Austrálii

Ota

Související články

Kam, Proč, Za kolik. LIVIGNO ITALY

Od konání světového šampionátu v XC se v Livignu začala velmi rozvíjet podpora cyklistiky. K tradiční silniční, které se mezi alpskými průsmyky dařilo od pradávna se přidalo i horské kolo, zde nazývané Alpine MTB. Označení to je bez nadsázky. Bikování po trailech ve výškách nad 2000mnm vyžaduje kromě fyzické přípravy i dobrou fyzickou odolnost.

TESTOVACÍ VÍKENDY VE SKI A BIKE CENTRU RADOTÍN

Vážení přátelé cyklistiky a našeho obchodu,
rádi bychom Vás i letos pozvali na testovací víkendy, které Ski a Bike Centrum Radotín tradičně pořádá. Nabízíme Vám jedinečnou možnost vyzkoušet si ZDARMA některé z více než 80 špičkových testovacích kol - přijďte nás navštívit...

Gary Fisher Superfly 100 a HT 2010 - 29" XC Race

Superfly 100

Nový model v nabídce GF, Superfly 100 doplňuje nabídku o nekompromisní závodní XC full. Máme tak novou rodinu Superfly, která je zastoupená HT i fullem.
Superfly 100 v sobě spojuje celokarbonový rám se závodní G2 Geometrii upravenou pro 29“ kola, asymetrické...