Cyklotrasa č. 1 Radotín - Beroun

Trasa: Radotín – Beroun (podél Berounky)
Délka: cca 33 km
Náročnost: lehká
Vhodný typ kola: trekingové, horské

Naše první trasa začíná u cykloprodejny Ski a Bike Centrum Radotín. Abychom se dostali na oblíbenou berounskou cyklostezku, musíme se na začátku lehce prokličkovat ulicemi Radotína až na samotnou stezku k mostu vedoucí do Lipencí přes řeku Berounku.
Po startu se vydáváme lehce z kopce ulicí Topasová, přijedeme k sokolovně, dáme se doleva, projedeme kolem lakrosového hřiště, doprava, rovně, na stopce doleva, přes železniční přejezd až na světelnou křižovatku. Zde počkáme na zelenou a míříme rovně k obecnímu úřadu, kde už začíná samotný most. Dáme se lehce vlevo, z kopečka dolů a stojíme na naší cyklostezce
Cyklostezka je oblíbená především pro svoji nenáročnost a atraktivnost. Samotná stezka začíná v Praze Hlubočepy u tramvajové stanice. Stezka míří přes Chuchli, Lahovičky, kolem radotínského přístavu, kde se připojuje k Berounce a míří až do našeho dnešního cílového města Berouna. Povrch je místy asfaltový, od přístavu do Černošic šotolina a dále se pak střídá asfalt s drobným štěrkem.

Tak tedy, jsme na cyklostezce a dáváme se doprava a míříme kolem zahradních restaurací k Černošicím. Zde přijedeme k mostu, dáme se lehce vpravo, vyjedeme malé stoupání a dorazíme k přejezdu. Avšak přes koleje nepojedeme a dáváme se doleva na upravenou stezky vhodnou i pro in-line brusle. Po ní dojedeme až do Mokropes, kde kolem oblíbené pekárny (vpravo – lze poznat i po čichu ) míříme k železničnímu mostu, kde lze překonat poprvé Berounku. Zde se nabízí více alternativ, jak se dostat do Dobřichovic. Vybíráme tu lehce na techniku náročnější a míříme na most přes trať (vpravo cca 150 metrů od pekárny po pravé ruce). Pokud bychom nepřejeli most přes trať, dostali bychom se na železniční most, přejeli řeku a dále pokračovali přes Všenory do Dobřichovic. My jsme zvolili trasu přes zahrádkářskou kolonii po pravém břehu Berounky (směr Beroun). Po 15 minutách jízdy dorážíme do Dobřichovic, kde se nabízí několik variant občerstvení, ať už možnosti nákupu v potravinách, či posezení na zahrádce v cukrárně. Jsme však plní energie a tak jedeme bez zastavení dál. Projedeme rovně obcí (dlážděná cesta) kde se na konci dáme lehce vlevo. Po 50 metrech se nachází cykloprodejna, kde je možno v případě nouze opravit kolo. Prodejnu necháme po pravé ruce, přijedeme na křižovatku, ostře doleva a znova se před námi objevuje řeka. Stezka vede přímo vedle ní, a tak plní elánu míříme dál do Let u Prahy. V Letech u fotbalového hřiště využijeme možnost malého občerstvení a po pár minutách se vydáváme opět na cestu. Přijedeme opět k mostu přes řeku, kde se malou chvíli napojíme na hlavní komunikaci. Přejedeme most a hned za mostem se dáváme ostře vpravo, kde se v současnosti buduje nová část stezky podél řeky. Po technicky zdatné jezdce to nebude problém, méně zkušenější tuto terénní vložku vynechají a projedou skrz obcí Řevnice, aby se po chvilce opět napojili na stezku (u přejezdu a lávky přes řeku).

Po průjezdu obcí se napojujeme na komunikaci vedoucí do Zadní Třebáně, stále kopírujeme železniční trať kde se malou zkratkou dostáváme přímo do obce, kde je opět možnost občerstvení. Po chvilce se dostáváme až na nádraží, podchodem pod tratí se dostaneme na druhou stranu a překonáme řeku na druhý břeh. Zde se bohužel stezka napojuje na hlavní silnici, po které se dostáváme do Hlásné Třebáně a Karlštejna (možnost občerstvení i výletu na světoznámí hrad). Z Karlštejna následuje cca 7 km usek stále rovně po silnici vedoucí do Srbska. Opět využíváme možnost občerstvení a lehce vlevo se dostaneme na cyklostezku vedoucí až do Berouna. Po pár minutách jízdy se z asfaltu stává šotolinová cesta s občasnými kameny. Zde bych doporučoval opatrnost (úzká stezky, chodci, horolezci). Po dalších pár minutách už se dostáváme na poslední asfaltovou část (opět vhodná pro in-line bruslaře – pozor na střety). Stezka nás rovnou dovede na samý okraj Berouna. Na konci stezky se dáme doleva, napojíme se na veřejnou komunikaci a přijedeme k autobusovému nádraží v Berouně. Dáme se doleva přes pěší lávku přes řeku a po necelých 300 metrech se dostáváme do samotného centra Berouna na náměstí. Zde náš výlet končí a po pohodlném občerstvení máme několik možností návratu. Pro unavené cyklisty se nabízí možnost návratu do Prahy s využitím vlakového spojení, kdy o víkendech jezdí vlak v intervalu 30 minut. Kolo do vlaku stojí cca 30 – 50 Kč. Pro zdatnější cyklisty se nabízí výlet si prodloužit do okolí Berouna, popř.  se vydat stejnou či lehce jinou cestou do Prahy.

Přejeme hodně šťastných kilometrů v sedle kola

Team Ski a Bike Centrum Radotín MTB

Související články

Kam, Proč, Za kolik. LIVIGNO ITALY

Od konání světového šampionátu v XC se v Livignu začala velmi rozvíjet podpora cyklistiky. K tradiční silniční, které se mezi alpskými průsmyky dařilo od pradávna se přidalo i horské kolo, zde nazývané Alpine MTB. Označení to je bez nadsázky. Bikování po trailech ve výškách nad 2000mnm vyžaduje kromě fyzické přípravy i dobrou fyzickou odolnost.

TESTOVACÍ VÍKENDY VE SKI A BIKE CENTRU RADOTÍN

Vážení přátelé cyklistiky a našeho obchodu,
rádi bychom Vás i letos pozvali na testovací víkendy, které Ski a Bike Centrum Radotín tradičně pořádá. Nabízíme Vám jedinečnou možnost vyzkoušet si ZDARMA některé z více než 80 špičkových testovacích kol - přijďte nás navštívit...

Gary Fisher Rumblefish 2010 - 29" XC Trail

Jedná se kola zastupující v nové kolekci Gary Fisher kategorii XC Trail, tedy kola určená pro celodenní vyjížďky v členitém terénu, kdy je potřeba pohodlné spolehlivé kolo s příznivými váhovými parametry a odpovídajícím zdvihem. Rumblefish nabízí zdvih 120mm nad oběma koly a spojuje v sobě...