KPŽ - 22.8.09 - AM Bike Karlovy Vary

Jelikož nebyl v plánu jiný prioritní závod, rozhodla se část teamu vyrazit na "výlet" do Karlových Varů a pěkně si zazávodit. Pro mě to byla ve Varech premiéra obecně, takže jsem si zároveň rozšířil sbírku navštívených měst v ČR. Vyrazili jsme brzy ráno z Prahy, já konkrétně v 7. Postupně jsem po Praze naložil ostatní a už se jelo na západ. Počasí vypadalo nejistě, ale alespoň bylo vlaho a bez veder. Cesta po karlovarské byla vcelku pohodová a přibližně v půl desáté jsme minuli ceduli Karlovy Vary. Po chvilce bloudění jsme dorazili na vyhrazené parkoviště, kde byl poté cíl závodu. Počet lidí byl opět velký, klasická atmosféra Kolopro, organizovanost...

Start byl tradičně ve 12 hodin, startovalo se přímo na kolonádě, což bylo pěkné prostředí. Hodinku před startem jsme se jeli rozjíždět směrem ke startu, po okolí Varů, přilehlých parcích a tak podobně.  Postupně se oteplovalo a počasí se lepšilo. Na startu se již půl hodiny před startem řadilo mnoho lidí, a tak jsem se posléze také zařadil do své vlny. 3 2 1 Start, vyrážíme po silnici podél vody, předjíždět se dá a dojíždím si více dopředu. Zaváděcí auto nastolilo poměrně vysoké tempo, takže se balík veze rychlostí kolem 40km/h. První kilometry po širokém asfaltu byly hodně nebezpečné, nervózní lidé v balíku, kličkující jedinci, nebo náhlé brždění jsou toho důkazem. Vše vyvrcholilo pádem kousek před nájezdem do prvního kopce...

První kopec byl po panelce, později asfaltu, zpočátku celkem prudký. Poté silnice vedla po vrstevnici kopce , dále pozovlně stoupala. Kopec byl dlouhý a dalo se jet slušné tempo. Balík se tady hned nadělil na malé skupiny až jednotlivce. Trasa vedla stále spíše vzhůru, s občasnými klesáními nenáročnými na techniku. Vše bylo především o rychlosti a udržování tempa. Po první občerstvovací stanici se vyjelo na vršek kopce, následoval sjezdík a první "vážnější" terén. Pár rozbahněných kolejí, pole do kopce, a opět rovinka proti větru. Dotahovali jsme skupinku která nám tam odskočila. Nacházeli jsme se v okolí Karlovarského letiště, které jsme po pěkném okolí postupně objeli. Vlnitý terén byl fajn, místy kořeny, následně pozvolné klasání a stoupání. Na asfaltce jsme nasadili opět vyšší tempo a blížili jsme se zpět k Varům. Po další občerstvovačce se kousek stoupalo, ovšem pak na nás čekalo techničtější klesání do údolí. Poté jsme se dostali do druhé poloviny závodu, kde jsme si hřebenu v okolí Varů opravdu užili. Prudký výjezd střídal technický sjezd, nebylo mnoho míst k odpočinku, nebo jízdě v háku. Každý jel za svoje, nohy začínaly bolet. Po těžkém výjezdu ke kapličce následovalo pěkné klesání kde se dalo dotáhnout pár lidí před námi. Pak prudká otočka vlevo, pozvolné stoupání k lesu, poslední občerstvovačka, vlnitý profil trasy. Blížil jsem se k cíli, zbývalo deset kilometrů. Nohy už nebyly tak "fit" jak bych si přál a tak mi pár lidí odskočilo ve štěrkovém stoupání "na morál". Dále jsme se napojili na trasu kde jsme jeli chvilku po startu, a tak jsem již věděl jaký bude sjezd a co mě čeká. Zklesali jsme tedy na širokou asfaltkuvedoucí k cíli. Už mě čekal jen sjezdík k fotbalovému hřišti a cíl.

Ze závodu jsem měl celkově dobrý pocit, prostředí se mi hodně zalíbilo. Rozhodně se nejedná o "nudný" typ závodu jak profilem tak terénem, myslím že si každý přišel na své. Po vyjetí jsem koukal na výsledkovou listinu, kde figuruji na 50. místě celkově a 13. v mojí kategorii. Chtěl jsem být do 40. , což se nepovedlo, tak snad někdy příště.

Další závodníci z naší party dopadli takto: Jan Jenčík (50km) : 76./21. , Dan Hájek (100km): 30./8. , Erik Illmann (50km): 173./10.

Kompletní výsledky obou tras naleznete  ZDE.

Štítky:

Související články

KPŽ - Karlštejn tour 10.7.2010

V týmu máme několik prioritnějších a důležitějších závodů. Jedním z nich je prakticky domácí Praha - Karlštejn tour, zařazený do seriálu Kolo Pro Život. Sobotní tropický den byl ve znamení slunce a nedostatku vody. Ráno pěkných 30 ve stínu, na slunci pak asi o několik desítek více...

...

KPŽ: Oderská Mlýnice aneb prachové slavnosti

Dan:

Jeden z posledních závodů MTB sezóny a příjemné rozloučení se sezónou – to je Oderská Mlýnice České spořitelny, která byla letos vyvrcholením celého seriálu Kolo pro život. Šestapadesát kilometrů s převýšením bezmála 1200 metrů v podzimní krajině Oderských...