KPŽ Mladá Boleslav 2016

Svědomitá a důkladná příprava materiálu a stravy na závody je stejně důležitá jako trénínk, jestli ne důležitější. Znovu jsem si to ověřil na KPŽ v Mladé Boleslavi.

 

Týden před závodem jsem vyměnil řetěz, z více zdrojů jsem měl informaci, že desítkový řetěz bezproblémově funguje i s jedenáctkovou kazetou. Mám vyzkoušené, že odstupy pastorků jsou stejné a na kole s XX1 řazením jde vozit desítková kazeta. Proto jsem nasadl desítkový XTR řetez. Ten se mi ani za tři dny nepodařilo nastavit, pořád to někde cinkalo a fungovalo divně, pro jistotu jsem zkontrolovat i rovnost patky, ale nakonec jsem tam v pátek nasadil správný SRAM řetěz na 11 rychlostí. 
Ještě ve čtvrtek jsem cestou do práce nevyjel prudkou stojku na trávě a povedlo se mi vytrhnout brzdovou páku z těla brzdy. Ještě tam držela, ale byla asi o 2cm víc vysunutá. 
Čas na finální servis kola jsem si našel až v pátek večer. Vložit zpátky ségrovku se mi skoro povedlo, ale nějak jsem to neudržel a vnitřek páky i s pístkem a olejem mi vyjel ven. Bylo asi 23:30 a už jsem toho měl dost, přendal zadní brzdu ze starého kola a dobalil věci na závod. 
Ráno preventivně beru z druhého kola i zadní kolo, kazeta už má něco za sebou a možná bude střílet. To se taky děje a vyměňuji zadní kola. Místo Ikona mám vzadu docela sjetý Racing Ralph. To se na neterén v okolí MB může hodit, přece jen jede o něco líp.
 
Na startu jsem v prvním koridoru kousek od Hofiho, který startuje se super nízkým číslem 23. Po startu se pohybuju docela vepředu, něco málo ztratím při vjezdu do terénu, ale v následném stoupání po asfaltu špice moc nejede a dotahuju se znovu na čelo. Dotahuje se taky několik dalších desítek lidí a na bočním větru se začíná jet velmi rychle a nepříjemně, občas i docela nebezpečně, jen těsně mě míjí vzduchem letící kolo někoho ze Symbia a potom co přede mnou ztrácí balanc David Klap jdu na brzdy a skoro posílám do škarpy několik dalších lidí. Naštěstí se skupiny postupně roztrhají a jede nás asi jen šest. Jede se pořád docela pekelné tempo, roviny 35 a kopce na skoro doraz. V kopcích většinou získávám a snažím se držet na špici. Skupina před námi je rychlejší, bez šance na dojetí, ale postupně dojíždíme dost odpadlíků. Na mezičase je skupina 31-36 místo, jede se mi pořád dobře. Situace se stává složitější, když nás dojíždí skupina kterou táhne jako lokomotiva Pavel Jiřena a díky tomu jsou v naší skupině rovnou první čtyři z kategorie M40 a víc se nastupuje než jede. Pořád se snažím držet vepředu a spíš to roztrhat v kopcích, protože na rovinách to nejde a jsem rád že stahuju díry a neodpadnu.
 
Najednou asi 15 km před cílem citím něco zvláštního od zadního kola. Je o něco měkčí, ale vyloženě špatně to nevypadá. Ještě několik km dám, ale nejde to a jsem skoro na ráfku. Jednou dofukuji, ale vydrží to možná 2km. Proto zastavuji a dávám tam duši. Samozřejmě v plášti nění žádné mléko, nadávám si a když mě během opravz předjíždí asi 100 lidí, tak to psychický nedávám a dojedu si už jen výlet k autu s DNF.
 
Hofi dojíždí na výborném 14. místě absolutně a 4. v kategorii, čím dosahuje asi nejlepší umístnění našeho jezdce na KPŽ. 
 
Beru si z toho ponaučení, že bych měl při servisu kola trochu víc přemýšlet, ušetřit na kole za 100k pár stovek na řetězu a plášti je nesmysl, navíc když si tím potenciálně pokazím závod.

 

Související články

Galaxy Zruč 28/7

Víkend 28-29/7 jsem už dopředu odepsal jako pracovní galeje na chatě, a tak mě ani moc nezajímalo, co kdo kde pojede. Na poslední chvíli se ovšem rozhodlo, že sobotu budu mít volnou. Ve čtvrtek se rozkoukávám co by tedy připadalo v úvahu. Blízko Prahy se jely hned dva závody: Houštka z Poštovky a Galaxy Zruč. Do Zruče jsem chtěl jet i loni, navíc nemusím palbu po rovince ve skupině, což by mne v Houštce čekalo na 100%.

Zbraslavský běh 7/12

V neděli 7. prosince se běžel závěrečný podnik velké ceny HSH a sice Zbraslavský běh. Závod sám o sobě má již celkem tradici a na startu 26. ročníku se sešlo kromě velmi početných dětských kategorií 124 borců o borkyň k hlavnímu závodu. Trasa začíná „vyzouvákem" po žluté turistické k ...

Author 50 Bezděz 2009

Na třetí červnovou sobotu připadá rovinatá klasika v podobě závodu Autor Bezděz 50. Jak už z názvu vypovídá, jedná se o trať 50 km dlouhou, vedoucí převážně v rovinatějším, ale písečno-kořenitým terénem pod hradem Bezděz nedaleko od Máchova jezera. Z našeho teamu sem se na závod vydal sám, jelikož každý už měl na tuto sobotu naplánováno něco jiného. Jelikož se v závodě jela i soutěž teamu, začal sem shánět nějaké dobré „koně“.