KPŽ Mladá Boleslav 2016

Svědomitá a důkladná příprava materiálu a stravy na závody je stejně důležitá jako trénínk, jestli ne důležitější. Znovu jsem si to ověřil na KPŽ v Mladé Boleslavi.

 

Týden před závodem jsem vyměnil řetěz, z více zdrojů jsem měl informaci, že desítkový řetěz bezproblémově funguje i s jedenáctkovou kazetou. Mám vyzkoušené, že odstupy pastorků jsou stejné a na kole s XX1 řazením jde vozit desítková kazeta. Proto jsem nasadl desítkový XTR řetez. Ten se mi ani za tři dny nepodařilo nastavit, pořád to někde cinkalo a fungovalo divně, pro jistotu jsem zkontrolovat i rovnost patky, ale nakonec jsem tam v pátek nasadil správný SRAM řetěz na 11 rychlostí. 
Ještě ve čtvrtek jsem cestou do práce nevyjel prudkou stojku na trávě a povedlo se mi vytrhnout brzdovou páku z těla brzdy. Ještě tam držela, ale byla asi o 2cm víc vysunutá. 
Čas na finální servis kola jsem si našel až v pátek večer. Vložit zpátky ségrovku se mi skoro povedlo, ale nějak jsem to neudržel a vnitřek páky i s pístkem a olejem mi vyjel ven. Bylo asi 23:30 a už jsem toho měl dost, přendal zadní brzdu ze starého kola a dobalil věci na závod. 
Ráno preventivně beru z druhého kola i zadní kolo, kazeta už má něco za sebou a možná bude střílet. To se taky děje a vyměňuji zadní kola. Místo Ikona mám vzadu docela sjetý Racing Ralph. To se na neterén v okolí MB může hodit, přece jen jede o něco líp.
 
Na startu jsem v prvním koridoru kousek od Hofiho, který startuje se super nízkým číslem 23. Po startu se pohybuju docela vepředu, něco málo ztratím při vjezdu do terénu, ale v následném stoupání po asfaltu špice moc nejede a dotahuju se znovu na čelo. Dotahuje se taky několik dalších desítek lidí a na bočním větru se začíná jet velmi rychle a nepříjemně, občas i docela nebezpečně, jen těsně mě míjí vzduchem letící kolo někoho ze Symbia a potom co přede mnou ztrácí balanc David Klap jdu na brzdy a skoro posílám do škarpy několik dalších lidí. Naštěstí se skupiny postupně roztrhají a jede nás asi jen šest. Jede se pořád docela pekelné tempo, roviny 35 a kopce na skoro doraz. V kopcích většinou získávám a snažím se držet na špici. Skupina před námi je rychlejší, bez šance na dojetí, ale postupně dojíždíme dost odpadlíků. Na mezičase je skupina 31-36 místo, jede se mi pořád dobře. Situace se stává složitější, když nás dojíždí skupina kterou táhne jako lokomotiva Pavel Jiřena a díky tomu jsou v naší skupině rovnou první čtyři z kategorie M40 a víc se nastupuje než jede. Pořád se snažím držet vepředu a spíš to roztrhat v kopcích, protože na rovinách to nejde a jsem rád že stahuju díry a neodpadnu.
 
Najednou asi 15 km před cílem citím něco zvláštního od zadního kola. Je o něco měkčí, ale vyloženě špatně to nevypadá. Ještě několik km dám, ale nejde to a jsem skoro na ráfku. Jednou dofukuji, ale vydrží to možná 2km. Proto zastavuji a dávám tam duši. Samozřejmě v plášti nění žádné mléko, nadávám si a když mě během opravz předjíždí asi 100 lidí, tak to psychický nedávám a dojedu si už jen výlet k autu s DNF.
 
Hofi dojíždí na výborném 14. místě absolutně a 4. v kategorii, čím dosahuje asi nejlepší umístnění našeho jezdce na KPŽ. 
 
Beru si z toho ponaučení, že bych měl při servisu kola trochu víc přemýšlet, ušetřit na kole za 100k pár stovek na řetězu a plášti je nesmysl, navíc když si tím potenciálně pokazím závod.

 

Související články

Brdman Cross - MTBO

Druhý červnový víkend byl opravdu na závody bohatý. Příznivci KPZ vyrazili do Jistenice, drsňáci do Mostu na pohár 1/2XM, na severu se jela Jizerka50 a komu tohle všechno nestačilo, mohl se jet dorazit v neděli do Berouna. V kalendáři se ovšem vyskytoval i další závod. Pro příznivce MTBO poměrně významný a to Brdman Cross, součást serie Brdman Adventure, která kombinuje, běhy, kola a triatlony. Letos navíc o to zajímavější, že ve stejné lokalitě se pojede i Bike-Adventure 08, nejpopulárnější MTBO v zemi. V sobotu v 11:00 se na start 5 hodinového scorelaufu postavilo 102 dospělých dvojic v kategoriích DD, MD, MM. Snad poprvé jsem na větším závodě startoval v kategorii MD a měl jsem trochu strach jak odhadnu tempo a náročnost tratě. Přeci jen 5 hodin je dlouhá doba, ale zase jsem Lucce věřil, že pojede kudlu, protože je to velká bojovnice.

VIPrahlé Duše MTBO 8/11

Sezona je za námi, poslední listí pomalu opadává ze stromu. Noc ukusuje cenné denní světlo každý den o minutku dříve a bikerský národ se pomalu ukládá k zimní hibernaci. Tedy kromě několika šílenců, kteří přezbrojí na zimní speciály a oblečeni ve výdobytcích moderní doby stále vyzývají...

Author 50 Český ráj

Je začátek dubna a s Blackym se domlouváme na Bajkonuru, a na dalších závodech. Jeden ze závodů na úvod sezony je rychlá klasika v Českým ráji. 50 km po asfalto – štěrkových cestách, kdy vítěz dojede s časem okolo 1,5 hodiny. V sobotu v den závodu nabírám Blackyho na Vinohradech a valíme směr...