KPŽ Mladá Boleslav 2016

Svědomitá a důkladná příprava materiálu a stravy na závody je stejně důležitá jako trénínk, jestli ne důležitější. Znovu jsem si to ověřil na KPŽ v Mladé Boleslavi.

 

Týden před závodem jsem vyměnil řetěz, z více zdrojů jsem měl informaci, že desítkový řetěz bezproblémově funguje i s jedenáctkovou kazetou. Mám vyzkoušené, že odstupy pastorků jsou stejné a na kole s XX1 řazením jde vozit desítková kazeta. Proto jsem nasadl desítkový XTR řetez. Ten se mi ani za tři dny nepodařilo nastavit, pořád to někde cinkalo a fungovalo divně, pro jistotu jsem zkontrolovat i rovnost patky, ale nakonec jsem tam v pátek nasadil správný SRAM řetěz na 11 rychlostí. 
Ještě ve čtvrtek jsem cestou do práce nevyjel prudkou stojku na trávě a povedlo se mi vytrhnout brzdovou páku z těla brzdy. Ještě tam držela, ale byla asi o 2cm víc vysunutá. 
Čas na finální servis kola jsem si našel až v pátek večer. Vložit zpátky ségrovku se mi skoro povedlo, ale nějak jsem to neudržel a vnitřek páky i s pístkem a olejem mi vyjel ven. Bylo asi 23:30 a už jsem toho měl dost, přendal zadní brzdu ze starého kola a dobalil věci na závod. 
Ráno preventivně beru z druhého kola i zadní kolo, kazeta už má něco za sebou a možná bude střílet. To se taky děje a vyměňuji zadní kola. Místo Ikona mám vzadu docela sjetý Racing Ralph. To se na neterén v okolí MB může hodit, přece jen jede o něco líp.
 
Na startu jsem v prvním koridoru kousek od Hofiho, který startuje se super nízkým číslem 23. Po startu se pohybuju docela vepředu, něco málo ztratím při vjezdu do terénu, ale v následném stoupání po asfaltu špice moc nejede a dotahuju se znovu na čelo. Dotahuje se taky několik dalších desítek lidí a na bočním větru se začíná jet velmi rychle a nepříjemně, občas i docela nebezpečně, jen těsně mě míjí vzduchem letící kolo někoho ze Symbia a potom co přede mnou ztrácí balanc David Klap jdu na brzdy a skoro posílám do škarpy několik dalších lidí. Naštěstí se skupiny postupně roztrhají a jede nás asi jen šest. Jede se pořád docela pekelné tempo, roviny 35 a kopce na skoro doraz. V kopcích většinou získávám a snažím se držet na špici. Skupina před námi je rychlejší, bez šance na dojetí, ale postupně dojíždíme dost odpadlíků. Na mezičase je skupina 31-36 místo, jede se mi pořád dobře. Situace se stává složitější, když nás dojíždí skupina kterou táhne jako lokomotiva Pavel Jiřena a díky tomu jsou v naší skupině rovnou první čtyři z kategorie M40 a víc se nastupuje než jede. Pořád se snažím držet vepředu a spíš to roztrhat v kopcích, protože na rovinách to nejde a jsem rád že stahuju díry a neodpadnu.
 
Najednou asi 15 km před cílem citím něco zvláštního od zadního kola. Je o něco měkčí, ale vyloženě špatně to nevypadá. Ještě několik km dám, ale nejde to a jsem skoro na ráfku. Jednou dofukuji, ale vydrží to možná 2km. Proto zastavuji a dávám tam duši. Samozřejmě v plášti nění žádné mléko, nadávám si a když mě během opravz předjíždí asi 100 lidí, tak to psychický nedávám a dojedu si už jen výlet k autu s DNF.
 
Hofi dojíždí na výborném 14. místě absolutně a 4. v kategorii, čím dosahuje asi nejlepší umístnění našeho jezdce na KPŽ. 
 
Beru si z toho ponaučení, že bych měl při servisu kola trochu víc přemýšlet, ušetřit na kole za 100k pár stovek na řetězu a plášti je nesmysl, navíc když si tím potenciálně pokazím závod.

 

Související články

Extrém okolo Mostu

7.června se sešla hrstka bajkerů na náročné, ne jen na image pojmenované, trati závodu Extrém okolo Mostu. Extrém v tomto případě nebyl jen o 90km dlouhé a 3000m stoupající trati. To nejtěžší bylo asi ve složení: 80% singltracky, velice náročné sjezdy, strmé výjezdy, trialové pasáže a dokonce freeridové vložky.
Asfaltové části by se daly spočítat na metry. Široké šotolinové cesty na stovky metrů. Jinak jen singl, singl a singl.
Pořadatelé včetně stavitele tratě Tomáše Trunschky označili trať jako 90km XC.

ABB Cup 2009

Týden po transbrdech, 23.5., se konal teprve druhý ročník závodu pod hlavičkou hlavního sponzora - ABB Cup. Místo konání bylo v Jablonci nad Nisou, tedy v Jizerských Horách. Na to, že se jednalo o druhý "díl" tohoto závodu, se sešlo poměrně početné startovní pole s cca 300 závodníky. Start byl...