KPŽ Praha Karlštejn 2015

Na start závodu KPŽ Praha Karlštejn jsme se postavili z teamu jen s Hofim, on s luxusním číslem 50 do první vlny, já s 65 do druhé. Plán mám jednoduchý, jet od startu co to jde a netaktizovat, doufám, že zůročím nedávnou dovolenou v Alpách. Hned po startu se jede klasicky rychle, Hofi i s první skupinou je daleko vepředu, jedu ale pořád docela dobře okolo 40. místa. V kopcích se mi daří mírně stahovat, cítím se čím dál líp, nad Černošicema dojíždím velkou skupinu kde jede i Hofi, ten se ale následně v stoupání trhá. Dávám si první gel, nechci riskovat nedostatek energie. Jeden z mála technických sjezdů jedu z prvního místa, přesto ale jedu velmi opatrně, volné ostré kameny kloužou a riziko píchnutí je velké. Hned za sjezdem potkávám Hofiho, který fouká zadní kolo. Dál jedu ostře, u Mořinky si užívám těžký výjezd na louce, kde jsem na mezičase 30. Ve sjezdu si sjíždím menší skupinu a postupně dojíždíme další jezdce. Dávám si druhý gel a těším se na dobré umístnění. Jedu ve skupině s Davidem Jandou a Adamem Sedláčkem, který je menší postavy a roviny mu moc nejedou, za náma jede Ondřej Mikule. Po spojení tras se docela nepříjemně předjíždí, jezdci z trasy C jsou výrazně pomalejší. Ve sjezdu jedeme hodně mimo ideální stopy přes kameny, když najednou cítím nepříjemně se žvejkající přední gumu. Vzduchem lítají nepublikovatelná slova, zastavuji, z bombičky pouštím trochu vzduchu, snád se to zacelí. Jedu asi 50 m a zjišťuji, že nezacelí. Zastavuji a nasazuji na přední kolo duši. Moc mi to nejde, nemůžu dostat plášť z ráfku, až pomocí montpáky se daří. Nasazuji duši, foukám, ale v bombičce už není dost vzduchu. Naštěstí mi jeden z jezdců z C trasy půjčí pumpu. (Děkuji, dal jsem jí moderátorovi, doufám, že se ti vrátila). Ta moc nefouká, ale nějak do jedelné podoby to kolo dostávám. Po pěti minutách vyjíždím, předěk se při ostřejší jízdě žvejká, ale dá se jet. Jedu rozumnější tempo, předjíždění není často možné. Konečně se dostáváme na asfaltový sjezd z Kosoře, jedu silově a těším se na prudký výjezd v Radotíně. Ten ale za mokra nejde vyjet, od poloviny běžím. Následuje rovinka lesem a radotínské schody. Ze začátku jedu velmi opatrně vědom si nízkého tlaku v předním kole, stejně několik jezdců předjíždím. Ke konci ale cvakám přední duši a jsem znovu prázdný. Zbytek schodů seběhnu a nic nevzdávám. Po vzoru jezdců světového poháru jedu na píchlém kole. Docela to jede, není možné zatáčet, ale po rovině jedu 30. Po asi 5 km jsem konečne v cíly a je z toho 75. místo, 18. v kategorii. Vzhledem k okolnostem jsem spokojený, když vidím ale jezdce z poslední skupiny okolo 25. místa, tak dominují spíš negativnější emoce.

Jako poučení ze závodu si beru, že jezdit superlehké Schwalbe nemusí být ok ani na předním kole, ale hlavně je nesmysl vozit bombičky místo dobré pumpy doplněné šídlem s knoty na zatěsnění bezduše a lepícího spreje. A asi nejdůležitější je o trochu víc během závodu přemýšlet.

Aktivita na Garmin Connect:

https://connect.garmin.com/modern/activity/844080838

Související články

Kolo Gary Fisher Hifi Pro 09 – Novinky 2009

V rámci prezentace kolekcí Trek a Gary Fisher 2009 v rakouském Wellsu jsme měli možnost otestovat nově přepracovaný model Gary Fisher Hifi Pro. A jaké jsou naše pocity? Kolo skvěle padne do ruky. Je velmi obratné v technických pasážích a přitom se dobře chová i při jízdě do kopce. Chováním a jízdními vlastnostmi je hodně podobné dalším špičkovým kolům v této kategorii jako je třeba Stumpjumper FSR. Při jízdě je hodně znát jeho velmi příznivá váha. My jsme měli možnost otestovat 26“ verzi, ale bike bude k dispozici i v 29“. Doporučit ho lze určitě každému, kdo chce pohodlné celoodpružené kolo pro dlouhé vyjížďky v techničtějším terénu.

TESTOVACÍ VÍKEND ve Ski a Bike Centru Radotín 2010

Využijte letošní třetí možnosti vyzkoušet si ZDARMA některé z více než 80 špičkových testovacích kol!  Přijďte na jednu z největších testovacích akcí v České republice a užijte si vyjížďku v bikovém ráji v okolí Karlštejna.

Vyzkoušet si budete moci nejnovější modely jízdních kol značek...