KPŽ Praha Karlštejn 2015

Na start závodu KPŽ Praha Karlštejn jsme se postavili z teamu jen s Hofim, on s luxusním číslem 50 do první vlny, já s 65 do druhé. Plán mám jednoduchý, jet od startu co to jde a netaktizovat, doufám, že zůročím nedávnou dovolenou v Alpách. Hned po startu se jede klasicky rychle, Hofi i s první skupinou je daleko vepředu, jedu ale pořád docela dobře okolo 40. místa. V kopcích se mi daří mírně stahovat, cítím se čím dál líp, nad Černošicema dojíždím velkou skupinu kde jede i Hofi, ten se ale následně v stoupání trhá. Dávám si první gel, nechci riskovat nedostatek energie. Jeden z mála technických sjezdů jedu z prvního místa, přesto ale jedu velmi opatrně, volné ostré kameny kloužou a riziko píchnutí je velké. Hned za sjezdem potkávám Hofiho, který fouká zadní kolo. Dál jedu ostře, u Mořinky si užívám těžký výjezd na louce, kde jsem na mezičase 30. Ve sjezdu si sjíždím menší skupinu a postupně dojíždíme další jezdce. Dávám si druhý gel a těším se na dobré umístnění. Jedu ve skupině s Davidem Jandou a Adamem Sedláčkem, který je menší postavy a roviny mu moc nejedou, za náma jede Ondřej Mikule. Po spojení tras se docela nepříjemně předjíždí, jezdci z trasy C jsou výrazně pomalejší. Ve sjezdu jedeme hodně mimo ideální stopy přes kameny, když najednou cítím nepříjemně se žvejkající přední gumu. Vzduchem lítají nepublikovatelná slova, zastavuji, z bombičky pouštím trochu vzduchu, snád se to zacelí. Jedu asi 50 m a zjišťuji, že nezacelí. Zastavuji a nasazuji na přední kolo duši. Moc mi to nejde, nemůžu dostat plášť z ráfku, až pomocí montpáky se daří. Nasazuji duši, foukám, ale v bombičce už není dost vzduchu. Naštěstí mi jeden z jezdců z C trasy půjčí pumpu. (Děkuji, dal jsem jí moderátorovi, doufám, že se ti vrátila). Ta moc nefouká, ale nějak do jedelné podoby to kolo dostávám. Po pěti minutách vyjíždím, předěk se při ostřejší jízdě žvejká, ale dá se jet. Jedu rozumnější tempo, předjíždění není často možné. Konečně se dostáváme na asfaltový sjezd z Kosoře, jedu silově a těším se na prudký výjezd v Radotíně. Ten ale za mokra nejde vyjet, od poloviny běžím. Následuje rovinka lesem a radotínské schody. Ze začátku jedu velmi opatrně vědom si nízkého tlaku v předním kole, stejně několik jezdců předjíždím. Ke konci ale cvakám přední duši a jsem znovu prázdný. Zbytek schodů seběhnu a nic nevzdávám. Po vzoru jezdců světového poháru jedu na píchlém kole. Docela to jede, není možné zatáčet, ale po rovině jedu 30. Po asi 5 km jsem konečne v cíly a je z toho 75. místo, 18. v kategorii. Vzhledem k okolnostem jsem spokojený, když vidím ale jezdce z poslední skupiny okolo 25. místa, tak dominují spíš negativnější emoce.

Jako poučení ze závodu si beru, že jezdit superlehké Schwalbe nemusí být ok ani na předním kole, ale hlavně je nesmysl vozit bombičky místo dobré pumpy doplněné šídlem s knoty na zatěsnění bezduše a lepícího spreje. A asi nejdůležitější je o trochu víc během závodu přemýšlet.

Aktivita na Garmin Connect:

https://connect.garmin.com/modern/activity/844080838

Související články

Kam, Proč, Za kolik. LIVIGNO ITALY

Od konání světového šampionátu v XC se v Livignu začala velmi rozvíjet podpora cyklistiky. K tradiční silniční, které se mezi alpskými průsmyky dařilo od pradávna se přidalo i horské kolo, zde nazývané Alpine MTB. Označení to je bez nadsázky. Bikování po trailech ve výškách nad 2000mnm vyžaduje kromě fyzické přípravy i dobrou fyzickou odolnost.

TESTOVACÍ VÍKENDY VE SKI A BIKE CENTRU RADOTÍN

Vážení přátelé cyklistiky a našeho obchodu,
rádi bychom Vás i letos pozvali na testovací víkendy, které Ski a Bike Centrum Radotín tradičně pořádá. Nabízíme Vám jedinečnou možnost vyzkoušet si ZDARMA některé z více než 80 špičkových testovacích kol - přijďte nás navštívit...

Gary Fisher Superfly 100 a HT 2010 - 29" XC Race

Superfly 100

Nový model v nabídce GF, Superfly 100 doplňuje nabídku o nekompromisní závodní XC full. Máme tak novou rodinu Superfly, která je zastoupená HT i fullem.
Superfly 100 v sobě spojuje celokarbonový rám se závodní G2 Geometrii upravenou pro 29“ kola, asymetrické...