Merida Bike Adventure 24-25/7 2010

Závodní kolotoč maratonů je občas nutno zpestřit něčím dobrodružnějším. Když jsem se dozvěděl, že letošní Merida Bike Adventure bude v prostoru vojenského újezdu Brdy, bylo jasno. Šárku jsem nemusel dlouho přemlouvat a zbývalo už jen vecpat se do beznadějně vyprodané startovky. Tučné úplatky a kolotoč schůzek s lobisty se vyplatit a týden před startem se vyloupla dvojice s číslem 456 startující za Merida Biking Team ve složení Šárka Vejvodová a Milan Černý. Vzhledem ke konkurenci a mezinárodnímu obsazení závodu jsem vytyčil naše ambice někam mezi 10-15 flek.


Předpověď počasí byla tradičně víkendová, v pátek i v sobotu chcanec v neděli vás teda ušetříme, takže jen pod mrakem. Startovní tašku s mapou Šárka vyzvedla už v pátek, což bylo rozhodně plus. Já mezitím připravuju kola – blatníky, tachometry na rámovku, později tam lepím i popis kontrol. Plán je jet na dva mapníky, čip povezu já. V sobotu ráno frčíme směr Těnovice. Daří se nám v lehkým stresu stíhat start a jdeme na to. Žádná tlačenka jako na maratonech, startuje se intervalově po skupinách a jede se volně na „mapový start“ kde dostaneme bodové ohodnocení kontrol, ty jsou letos předkresleny v mapě předem. Rozhodně plus, menší prostor pro chybu a velká úspora času.


Po přidělení bodů do toho chvíli koukáme a pak vyrážíme ne Sever východní trasou. Ze začátku bereme asi zbytečně kontroly po 10 bodech, škoda času. Je všude mokro a nějak nemůžeme najít chuť to začít řádně drtit. Je to spíš takový vyjížďka. Povídáme si a jedeme hodně volně. Směřujeme k významným kopcům Žďár, Trhoň a Jivina. Po cestě začíná mžít, kaluže jsou všude. Přes rozvodněný brod na K61 najíždíme do vojenského prostoru a začíná regulérní déšť, potoky vody tečou po cestách a nás to nebaví ani trochu. Bereme pár kontrol, ale pak se zasekáváme v „tutové zkratce“. Když už nic objevil jsem super sjezd až zase pojedeme do Prostoru. Za mokra s mapníkem na HT je to ovšem pana-orel kdy pilot opustí stroj. Limit se chýlí, a tak měníme trasu na rychlou variantu. Obcházíme stará vrata na asfaltce, abysme po cca km z kopce narazili na aktivní vojenský objekt /nebyl v mapě/. Z tlampače se ozvalo „Ihned opusťte prostor vzad“ a bylo jasno, že je zle. Tady si neodpustím poznámku pořadatelům – když v mapě zakreslili „zakázané zóny“ proč nezakreslili i tohle? Znamená to surovou změnu v plánech. V brutálním dešti se plížíme na K62 a odtud je už čas jen na cestu do cíle. Z dnešního výkonu radost nemáme. Je nám jasné, že to nebude nic velkýho. Plán byl minimálně na 520 bodů. K tomu nám chybělo cca 30 minut a jen necelých 6km. Celkově za sobotu 450bodů 102km ale jen 5,15 jízdní čas. Průběžné pořadí v kategorii 18. V průběhu odpoledne se balíme a jedeme spát zpět do Prahy, abychom zjistili, že v domě vyhořela elektrika a jsme bez elektriky. Když se daří...


Při nedělním přesunu do Těnovic rezolutně stanovuju strategii na neděli: šrot bez keců, žádný mrtvý minuty! Počasí i nálada jsou podstatně lepší než v sobotu a já čekám dobrý závodní den. Od startu jedeme svižně, mapujeme během 7 minut na ustřižené mapě - pro lepší skladnost jsem ji ustřihl :) alespoň tolik nerozptylovala vzdálenými kontrolami. Volíme variantu Sever středem, maximum asfaltu v prostoru, sjezdy nejkratší cestou. Šárka od začátku jede pilu a kde to jde drží hák jako profík. Díky tomu naše cestovní rychlost na rovince neklesá pod 35km/h a na táhlých úsecích lehce z kopce i hodně přes 40km/h. Do kopců se nám jede lehce a drtíme i dvojice mužů. Je znát, že v sobotu jsme jeli volně, vůbec v nohách necítíme včerejší den. Okolo půlky limitu dobýváme Hejlák a pokračujeme směr Pilská a přes pár kontrol se řítíme na vrchol Praha. Necelá hodina do limitu a volba zda jet pro K57 za 50 bodů i s rizikem propásnutí limitu. Šárka se cítí dobře a říká, že ano. Tomu říkám bojovnost. Nasazujeme dolů totální peklo a nahoru ještě větší. To asi nikdo nepochopil, nejdřív jsme okolo několika dvojic profrčeli v protisměru, abychom si je pak za pár minut v těžším stoupání lehce předjeli a zmizeli za horizontem. XC stylem prolétneme hráz mezi Padrťskými rybníky a pokračujeme přes ruiny kláštera na Trokavec. Po kratším kopci následuje lesní úsek víceméně po rovině a je to koncert pro velkou pilu. Šárka si drží i v těžším terénu těsný hák, jedeme 36-38 a není prostor pro chybu. Za tu dobu co jsme spolu už mi věří a já samozřejmě nechci, aby se něco stalo a tak velké díry objíždím a kde nestíhám alespoň ukazuju. Točivou šotolinou vletíme do Trokavce a mizíme po aslfaltu směr Vísky. Teď už je jasné, že limit stíháme, ale přesto jedeme hroznou pilu, do stoupání si nastupujeme a celkově si užíváme závěr závodu. Víme, že dneska se nám povedl parádní výkon a to se jede hned líp. Přijíždíme 5 minut před limitem a zaznamenáváme nejvyšší score dne v mixech 450 bodů. Nejlepší chlapi dali jen o 10 více. Najeli jsme 90km za 3:44.


Celkově nám to hodilo 8. místo. Merida Biking Team je druhá v teamech, ale jako sponzor bednu přenechává. Ze závodu máme dobrý pocit a kdybychom v sobotu „nevzdali“ psychicky bylo by to dost možná i na bednu. Pokud nám to vyjde, zkusíme si ještě letos nějaké další MTBO.

Související články

VIPrahlý BAJKonur

Prvního letošního MTBO jsem se nemohl dočkat. Je to moje nejoblíbenější disciplína, přeci jen šlapat umí kde kdo, ale ještě u toho myslet, to už je pro některé borce oříšek. Hned po oznámení závodního prostoru v březnu jsem si čas od času vzal mapu a promýšlel, kam bych dal já kontroly a kudy bych případně jel postupy. Dost mi pomahálo i vědomí, že se jedná o téměř můj domácí revír.

Silniční Král Šumavy

V sobotu 13. září v 9,00 startoval v Klatovech na náměstí již 15. ročník tradičního silničního maratonu Král Šumavy na 150km. O dvě a půl hodiny předtím tratě na 200 a 250km.
Já se samozřejmě účastnil závodu na 150km ať už z důvodu prvního silničního závodu, pozdějšímu startu oproti...

CKKV časovka dvojic

Odpočinkový tréninkový cyklus a krásné slunečné počasí zvaly k sobotnímu popojíždění na kole po cukrárnách a kavárnách. Ne však naše závodnice Jitka.  V kalendáři CKKV po časovce jednotlivců z minulého týdne byla na řadě tentokrát časovka dvojic.

Jitka tak přišla s návrhem na účast v...