Novinky Specialized 2010 – Stumpjumper 29ER HT 2010 a EPIC 29ER 2010 – nové devětadvacítky na obzoru

Tak je to tady. Předevčírem začala v Kalifornii velká cyklistická akce Sea Otter Classic, kde většina cyklistických firem poodkryje některé z novinek na příští rok. Na akci nechyběl ani Specialized, který si pro všechny připravil na svém stánku překvapení v podobě 29“ Epica a Stumpjumperu HT.

Rodina devětadvacítek tak bude u Specialized v sezóně 2010 téměř kompletní. Kromě Rockhopperu, Stumpjumperu FSR, které jsou na 29“ kolech nabízeny i v letošní sezóně přibudou do roku 2010 i 29“ Epicy a hardtaily Stumpjumper. Radost to udělá zejména maratoncům a XC jezdcům, kteří by rádi využili předností devětadvacítek na závodech.

Kolekce SPECIALIZED 29ER 2010

Všechny 29" rámy od Specialized vycházejí z předchozích zkušeností a osvědčených konstrukcí, které Specialized používá u klasickým 26“ MTB kol. Nejde tedy o nějaké experimenty. Specialized Stumpjumper hardtail, Stumpjumper FSR a EPIC FSR patří k tomu nejlepšímu, co Specialized nabízí a nabízel v předchozích letech. To je také asi důvod, proč se rozhodl použít tyto časem prověřené rámy k tomu, aby je uzpůsobil v sezóně 2010 pro 29“ kola.

Všechny nové 29“ rámy vypadají hodně podobně jako jejich 26“ sourozenci, ale tam jejich podobnost končí. Specialized si u nových 29“ hodně zakládá na tom, že u nich využil svých veškerých zkušeností o konstrukcích celoodpružených kol, efektivitě šlapání, schopnosti zpracovávat nerovnosti na trati, ale důkladně je přizpůsobil pro 29“ platformu. Celá kolekce 29“ by měla využívat všech výhod devětadvacítek i šestadvacítek Specialized dohromady bez toho, že by bylo podle Specialized potřeba něco obětovat.  U nových 29“ kol Specialized nechybí všem fanouškům značky známé pojmy jako FSR technologie, Brain, F.A.C.T. karbon, hliníková slitina M5 i kování za studena.  U nového Epicu i Stumpjumperu 29“ nechybí hlavová trubka s rozšiřujícími se rozměry 1,5-1.125“ pro zvýšení tuhosti předku kola. Použití této technologie je u devětadvacítek logické. Vidlice pro 29“ kola jsou delší a působí na větší pákou a zátěží na předek bicyklu. Poprvé se také objevuje tento rozměr hlavové trubky u hliníkového rámu. V kolekci 2009 ho najdeme jen u vybraných topmodelů s karbonovým rámem.

Hardtail Specialized Stumpjumper 29ER 2010

Crosscountry puristé se dočkali. V kolekci 2010 najdou nově závodní karbonový rám Specialized pro devětadvaceti palcová kola. Rám kola má podobně ladné křivky jako letošní Stumpjumper HT, o kterém si můžete přečíst zde Stumpjumper S-Works HT 2009.

Celé kolo by v S-Works variantě mělo vážit něco málo přes 9kg. Jak už jsme zmínili, rám využívá rozšiřujícího se rozměru hlavové trubky 1,5-1.125“ pro maximální tuhost předku kola. Rám bude postaven na aktuálně nejlepším dostupném karbonu a bude nakombinovaný s custom vidlicí REBA od Rock Shox. Vidlici vyvinul Rockshox společně se Specialized. Vidlice by měl mít spodek od Rock Shox. Karbonová korunka a kluzáky by měly být od Specialized. Díky tomu bude lehčí než ostatní vidlice REBA z běžné produkce.

Specialized Stumpjumper HT 2010 

Na kole najdeme zapletená kola ROVAL s oversize styčnými plochami mezi vidlicí a kolem, což se opět příznivě projeví na tuhosti předního kola. Na kole nechybí ani lahůdkové karbonové kliky Specialized, které známe už z letošní kolekce.

Specialized EPIC 29er 2010

Specialized Epic je kolo, které není potřeba asi nikomu představovat. Specialized ho považuje za nejrychlejší nástroj, jak se dopravit z místa A do B. Vyznavači rychlých maratonů budou mít od sezóny 2010 možnost u Epica využít i veškerých předností 29“ platformy. Dá se očekávat, že po tomto kole sáhne spousta maratonců i v České republice. Navíc cena kola by díky hliníkovému rámu neměla jít do tak závratných výšin, jako je tomu v případě S-Works hardtailu.

Základem bude přepracovaný 29“ rám ze slitiny M5. Rám bude optimalizovaný pro 100mm vidlici a najdeme na něm i pro platformu 29“ vyladěný tlumič BRAIN. Zvýšená tuhost rámu a sladění vidlice s tlumičem by mělo dělat z nového kola maratónský stroj snů. Tlumič bude mít 90mm zdvih.
Specialized Epic 2010
Co se týče vidlice, spojil se Specialized s výrobcem Rock Shox a dohromady vyvinuly custom vidlici REBA S29, která by měla být podle zatím dostupných informací o cca 100gr. lehčí než nejlehčí běžné REBA vidlice.  Toho by mělo být dosaženo mimojiné karbonovou korunkou vidlice, o které jsme se již zmínili. Vidlice by měla mít 100mm zdvih. Váha hliníkového Epicu 29ER se zatím pohybuje u předprodukčních vzorků okolo 11,5kg. Osazením se má nový Epic 29ER podobat letošnímu modelu Epic Expert. Na Epica 29er jsme opravdu zvědaví a těšíme se na první testovací jízdy.

Ostatní 29“ v nabídce Specialized 2010

V kolekci 2010 nebudou podle dostupných informací chybět ani modely Specialized Stumpjumper FSR 29ER a Rockhopper  29ER, které již známe z letošní kolekce. Bude tak skutečně z čeho vybírat.

Závěr

Jakmile budou ze strany Specialized uvolněny další informace o nové kolekci 2010, přineseme Vám články a fotografie nových kol. Sledujte náš blog.

Rozhovor z lidmi od Specialized na Sea Other najdete zde: Specialized 29ER

Štítky: 

Související články

Specialized Epic 09 na hliníkovém rámu konečně skladem!

Dlouho to vypadalo, že na českém trhu bude letos dostupné pouze karbonové provedení Epicu začínající na cenovce devadesátipěti tisíc korun. Specialized nestíhal vyrábět tlumiče pro rámové sady Epicu a nabídka těchto kol byla proto omezena na většině trhů jen na karbonové provedení rámu. ...

Specialized Epic 2010 – novinky na příští rok

Novinky na sezónu 2010 jsou tady. Specialized odkryl další informace týkající se kol z kolekce 2010. V tomto krátkém článku se chceme věnovat speciálně kolům z řady Specialized Epic 2010.

Model Epic není většině cyklistů potřeba vůbec představovat. Toto kolo si v průběhu...