Nový Specialized S-Works Epic 2011

Kultovní model Specialized Epic není nutné znalým cyklistům dlouze představovat. Jedná se o závodně naladěný XC bike, který díky svému inteligentnímu odpružení nabízí na závodech skvělé jízdní vlastnosti ve spojení s rychlou akcelerací a jistotou ve sjezdech.  Po loňském přepracování řady Epic doznala tato kola pro letošní rok pořádnou porci inovací a vlastnosti  těchto závodních strojů se tak posunuly ještě podstatně dále. Měli jsme možnost na Specialized Dealer Eventu nový model S-Works Epic 2011 řádně otestovat a přinášíme vám naše první dojmy z testování.

 

Modely z nové aktuální kolekce nalezneta na Specialized Epic 2012 na XC a maratony.

 

 


Hlavních změn doznal na novém Epicovi jeho karbonový rám, kde došlo ke snížení hmotnosti oproti loňskému modelu o 56g a zároveň k nárůstu tuhosti o 10%. Těchto vynikajících parametrů bylo dosaženo zejména díky kompletní inovaci zadní stavby. Hlavní rámový trojúhelník je nově z vyššího carbonu Fact 11M, přepracovaná zadní stavba je rovněž karbonová z FACT karbonu. Zdvih zadní stavby zůstal opět zachován na 100mm. Jediné hliníkové segmenty na rámu nalezneme na pouzdrech pro ložiska, linku zadní stavby a zadních patkách, jinak je rám celý z karbonu.

Horní rámová trubka se oproti 2010  rámových velikosti S a M nad tlumičem nedělí a tvoří designově i funkčně velmi zdařilou spojnici v jeden celek. U velikosí L a XL je tato spojnice opět rozdělená. Nárůst tuhosti je možné zaznamenat i u středu šlapání, který je uzpůsoben pro oversise PressFit ložiska  BB30.


Pro zvýšení torzní tuhosti jsou přepracopvané horní vzpěry zadní stavby nově spojeny karbonovým můstkem. Patky zadní stavby jsou uzpůsobeny pro použití zadní osy o rozměrech 142mm x 12mm. Díky tomu použití 12mm duté osy v kombinaci s širším nábojem došlo k dalšímu nárůstu tuhosti a výrazně se také zjednodušila montáž/demontáž zadního kola.

Změn doznalo i zadní FSR odpružení, kdy se posunul důležitý čep „Horst-Link“ oddělující  uchycení náboje od řetězové linky zadní stavby více nahoru, což přispělo k dalšímu nárůstu v tuhosti zadní stavby při zachování všech výhod FSR systému zadního odpružení.


ODpružení zadní stavby ovláda opět inteligetní tlumič Specialized Mini Brain vyrobený opět ve spolupráci se značkou Fox. Tlumič je letos nově ještě více naladěn pro závodní použití a má v pozici full open oprot loňksu mírně přitvrzenou kompresi. Přední odpružení zajišťuje také Brainem vybavená vidlice  Specialized Future Shock E 100 s kónickým karbonových krkem pro rozšiřující se hlavovku.


Dalším vylepšením tohoto modelu je použití novýchg zapletených kol Roval Controlo SL XC s karbonovýmí ráfky, titanovým rychlupínákem, paprsky DT Swiss a s nábojem s osou X12 142+, díky použití širšího těla náboje, které narostlo o 2mm kolo získalo na vyšší tuhosti celého výpletu. Kola jsou tak lehká, odolná a zároveň neskutečně tuhá. Tato nová kola váží pouhých 1200 gramů! Nárůst tuhosti oproti top modelu 2010 by měl být 20%.

Pohon kola zajišťují karbonové kliky Specialiezd Fact s OS střediovým složením s keramickýmí ložisky a unašečem s převodníky SRAM XX s 39 a 26 zuby. Tyto kliky v kombinaci se sadou XX mají podle Specialized nejlepší poměr tuhosti a hmotnosti. Zbylé komponenty zajišťující pohon kola jsou rovněž ze sady SRAM XX 2x10.

Na kole dále nalezneme brzdy Avid XX Worls Cup R s karbonovýmí pákami a tělem z magnesia.

Výtečně osazené inovované kolo jsme měli možnost otestovat v okoíl Bikeparku Lipno. Kolo ihned pio nasednutí padně výtečně do ruky, tak jako jsme tomu byli zvyklí u předchozích modelů do kopce a na rovině kolo ihned reaguje na podněty jezdce do pedálů. Tuhost kola jako celku a přenos síly z pedálů do pohybu vpřed je opravdu vynikající. Díky mírně zvýšeným řidítkům a zvolené ráýmové geometrii v kombinaci s chytrým odpružením je kolo stále dynamické a obratné i v náročnějším terénu. Testovali jsme na sjezdové trati na Lipně i jeho sjezdové schopnosti a překonání trati v rukách zručnějšího jezdce nepředstavovali pro nový Epic žádný problém.


Cena nového modelu Specialized Epic S-Works 2011 je stanovena na 179.990,-Kč. Kolo bude nabízeno ve dvou barevných provedeních v černéma také v bílo-červené barevné kombinaci. V nabídce bude také samosatný rám v ceně 78.990,-Kč. Toto provedení váží úctyhodných 9,55kg(21,05lbs).




Nově bude v nabídce také model S-Works Epic 29er využívajíc předností většíách 29“ kol. Na tomto modelu nalezneme custom laděnou vidlici Specialized/Rock Shox Reba 29er s brainem a karbonovým krkem. Cena 29er je stanovena na 189.990,-Kč, samostatný rámový set pak bude k dostání za 99.990,-Kč. Toto provedení váží pouhých 9.59kg(21.14lbs).


Pokud byste měli zájem o nákup modelu S-works Epic nebo levnějších provedeních Epic, tak nás neváhejte kontaktovat na emailu rezervace@skiservis.cz


Ski a Bike Centrum Radotín


Štítky: 

Související články

Specialized kolekce 2011

Jeden z předních výrobců horských kol, americký Specialized, konečně odhalil svoji dlouho očekávanou kolekci na příští léto. Je plná devětadvacítek, které budou nově nabízený i v menších provedeních pro nižší bikery, a lehčích hmotnosti. Poprvé také vidíme novou řadu trailových kol Camber,...

Kolo S-Works Stumpjumper Carbon HT 2009

Stumpjumper je legendární řada kol u Specialized, kterou vyrábí již od roku 1981 a na které již jezdila pěkná řádka cyklistů. V současnosti vyrábí Specialized Stumpjumpery jak v celoodpružené verzi FSR, tak i v klasické hardtailové verzi. Právě nejvyššímu modelu hardtailu...

S-Works McLaren Tarmac

Ze spolupráce amerického výrobce kol Specialized a britské automobilky McLaren se zrodilo nové a jedinečné silniční kolo Specialized S-Works McLaren Tarmac. Oproti sériově vyráběným tarmacům, které již tak patří k tomu nejlepšímu, co lze na silnici osedlat, vyniká nový model o 10% nižší...