Rakovnické cyklování 20/7/2014

Vydali jsme se stejně jako vloni do Rakovníka, kde se během celého "Rakovnického cyklování" konal v neděli maraton. Tedy spíš půlmaraton, no prostě 50km. Počasí luxusní, možná až moc - čekaly se stupně přes třicet. Start byl v 9:00 což bylo příjemné, vstávání ale o něco méně :).

Se vším jsme se poprali a v sestavě Lukáš&Lukáš jsme byli ready. Trasa měla být podobná, takže jsme věděli že to nebude zadarmo a kopečky budou střídat sjezdy. Na startu se sešlo celkem slušné osazenstvo a tím bylo o zábavu postaráno.

V devět start, vyjíždíme z rakovníka a závodit se začíná hned za ním, do "rozřazovacího" kopce. To výrazně pomohlo, na začátku jsem se nechal trochu zavřít v balíku ale v kopečku jsem si dojel pěkně za zadní kolo Hofiho. Kousek po užší asfaltové cyklostezce a brzy odbočujeme do terénu a hned do kopce. Pro mě se tam tempo totál zastavilo, několikrát došlo ke škrtání kolo o kolo, moc jsem nechápal co to jako je za výlet :). Díky škrtanci se na chvilku vyoutoval Hofi, ale nahoře byl zpět. Na kopci se taky ale začalo jet, to jsem si zas říkal jestli nejedou moc rychle :). Hofi je tedy vpředu, nechávám to jet, neměl jsem na to se vyždímat a dojet si první...Následoval sjezdík a díky značení pod sjezdem celá naše skupinka tak nějak zmatkuje a neví kam jet, než jsem se otočil, část je pryč, někdo celkem rezignuje - chaos. Po čase skupinku dojíždím, v dalším kopci se ale dělí. Část ujíždí a část zůstává za mnou. Prostě to znamená že pojedu sám.Po chvíli před sebou vidím Romana z Vikingfootwear a dávám si za cíl ho sjet. Trasa se vlní, ale spíš stoupá - tam kupodivu získávám, ale přechody z kopce na rovinu mi moc nejdou takže tam zas ztrácím. Tohle trvá až cca do poloviny závodu kde nakonec Romana sjíždím. Prohodíme pár slov a jdu dopředu. Po chvíli se Roman omlouvá že asi moc střídat nebude :). Spanilá jízda pokračuje, pěkná krajina, sucho v krku, vedro - paráda. Snažím se jet tempo aby nás nedojeli ze zadu. Dokončujeme další "pytel" trasy, projíždíme kolem občerstvovačky a další podobná část je před námi. Občerstvovačky byly bohužel statické (kelímky na stole co nikdo nepodává), takže to bylo maximálně k pousmání "hmm, tady byla občerstvovačka - super :)"...

V posledním dlouhém stoupání, s velkými balvany všude po cestě, nás dojíždí zbloudilý Vašek z BTK a ještě jeden závoďák. Chytám se jich, následují rovinky a pak prudký sjezd na cyklostezku v rakovníku. Jedeme tedy ve čtyřech Rakovníkem podél vody, ve finále je na trase zábavný brod a jde se do cíle. Chystám si takticky pozici na třetím fleku. Vjíždíme na náměstí, začíná se spurtovat, nakonec do dávám z háku a bránou projíždím o malý kousek před ostatními. V cíli se ale dozvídám že časomíra byla lehce před bránou, takže mám smůlu a první ze skupiny nejsem :).

Nakonec to hází 8.místo celkově a 4. v kategorii. Lukáš Hofman dojel na 5.celkově a 2. v kategorii. Takže bedna je doma - aspoň tak :).

Ve finále spokojenost, od Houštky jsem něco málo natrénoval, takže v kopcích to jakž takž šlo. Uvidíme za týden na KPŽ Karlštejn - naší "domácí" akci. Přijďte nám zafandit, bude nás tam hodně ;-)

HOFI:

Po roce přesně na startovní čáře Rakovnického 1/2xcm, který se konal v rámci Rakovnického cyklování. Počasí jako loni, vedro na padnutí, už na registrace ze mě teče jak v sauně a po návštěvě toi toiky po nočním koncertu je mi mírně mdlo, ale což, do startu 45 minut a dem se s Lukášem rozjet, už tady ho trhám z háku, ale na naší obligátní hlášku, co nohy, se dostává i obligátní odpovědi: „Cajk!“

Necelých 10min to go a jdeme na lajnu, jako správný kluci opálený se stávíme do první brázdy nachytat ještě nákej ten bronz. 9:00 a start, trochu boj o pozice a první kratší stoupání nás trochu zahřeje a už letíme po cyklostezce, když v tu chvíli Lukáš na mě něco houkne, jede za mnou, to sem teda nečekal. ☺ Do prvního technickýho stoupání najíždim až cca na 8mym fleku, žádná hitovka, jedu zadní kolo Vency Šusera z BTK, ale před nim to ostatní kotvej tim stylem, že mu cvrnknu o gumu a musim vycvaknout, ze zádu už hlášky typu: „Ježiš plašák, odvezte ho.. „ No nic, touhle eskapádou se propadám asi o 2 fleky zpět, ale sem v klidu. Po chvíli sem zas ve skupině, ale díky parkingu podjíždí David Janda z Bike Gallery, nikdo moc jet nechce, tak se proderu přes všechny lidi a jedu ho stíhat, po chvíli si ho docvakám a za další kilák už jedem i s Dejvem Soukupem, Robertem Dobrým a Zdenkěm Stieberem. Za náma díra, nikde nikdo. Následuje šotolinovej sjezd, kde po pádu na Krkonošáku jedu spíš kotvu a vlaju na konci, bohužel přede mnou píchá Zdeněk, tudíž mě odbrzdí, ale po chvíli i já chytám pomalej defekt, musim zastavit. I přes tyhle trable vidim skupinu před sebou, asi 5km se trochu gumuju, ale pak se zlomim, hodim gelík a jedu svoje tempo, na 20tym km asi mě docvaká Pepa Holub a jedem spolu ještě s jednim borcem, všichni jsme jiná kat., takže prostor na taktizování a zevlování neni. Mně se tou dobou uplně dobře nejede, horko a volno od závodů je znát a trochu mi chybí závodní praxe, ale i tak jedem dobré tempo a občas se nám motá motorka před náma. Každopádně 10km do cíle najednou přes cestu mlíko a nevíme kudy jet, točim to zpět a ptám se motorkáře, kam jet. Neví. Tak přelezáme mlíko, já tedy tak šikovně, že si do něj zamotám tretru a chytnu totál křeč, pohoda no. Naštěstí na nás někdo huláka, že teda jedem trochu blbě, ale vzdálenostně stejně a dostanem se do cíle. No v tu chvíli si řikám, že je po šancích na bednu. Následuje stoupání v kamenech, kde chytám trochu díru a dávám si, křeč v noze cejtim, ale musim to kousnut, následuje sjezd, rovina, brod, kde to střihnu v sedle a už na náměstí do cíle.

Ve finále to hází druhej flek, takže sem rád, ale pár drobností mě stálo, abych bojoval víc vepředu, snad průběh Karlštejna bude pohodovější.

Štítky:

Související články

Okoloústí CMT

Na konci července jsem se vydal na pohárový závod 1/2 maratonu, do Ústí nad Labem. Proměnlivé počasí působilo nevlídně, ale zajímavá krajina s průsvitem slunce to vše vyrovnala. Projeli jsme kolem Ústí a pak jsme "územím nikoho" dojeli mezi křovím a bejlím na místo konání. Parkování bylo...

Okoloostravy - MČR v 1/2 maratonu

Velký výlet jsem si naplánoval na druhou srpnovou neděli. Konalo se totiž mistrovství ČR v půlmaratonu, tedy na trati kolem 50km. S předstihem jsem si zajistil ubytování a neodradilo mě ani to, že mi každý odvětil že na takový výlet rozhodně naplánuje jet :) . Inu vyrazil jsem kolem 10h...

Král šumavy - ROAD 28.8.

Abychom jen netrénovali a neskrývali svojí identitu pod "ortodoxním bajkerem", je třeba zajet taky nějakou silnici! Jako již tradičně jsem se chystal na Krále Šumavy - zavírák maratonské serie 53x11. Z našeho týmu se ještě účastnil Ota, z Radotína byl pak zástupce Štěpán.