Specialized Roubaix 2013

Silniční model Roubaix byl poprvé představen v roce 2004. Jednalo se pravděpodobně o první model silničního kola pro který byl na prvním místě zejména komfort jezdce. O tom, že tato kategorie silničních kol označovaná jako Performance, má spoustu příznivců, svědčí fakt, že dnes snad každý významný výrobce kol má model stejného zaměření ve své nabídce.

Roubaix však není jen kolo pohodlné, ale zároveň dokáže být úžasně rychlé. Za 8 let své existence posbíralo na závodech spoustu vavřínů, zejména v těžkých jarních klasikách. Na té nejslavnější, která dala tomuto modelu jméno, má Roubaix na kontě 4 vítězství. Zatím poslední vítězství v závodě Paříž - Roubaix přidal letos Tom Boonen na nové generaci 2013 nesoucí označení Roubaix SL4.

 

Na Specialized Roubaix SL4 najdeme ve srovnání s předchozí verzí 3 rozdílné konstrukční prvky. Jedná se o vidlici, zadní vzpěry a hlavovou trubku. Vidlice působí na první pohled robustnějším dojmem. Rozdílné je také umístění Zert vložek ve vidlici. Tyto „gumové“ bloky nejsou zasazeny uvnitř vidlice, jako tomu bylo doposud. Vložky jsou do vidlice ze zadní strany nasunuty. Stejné řešení najdeme i u Zert vložek v zadní stavbě. V obou případech má toto konstrukční řešení zlepšovat vertikální poddajnost vidlice, respektive zadní stavby.

Trochu netradiční je rozdílný průměr hlavové trubky v závislosti na velikosti rámu. Rozdílná jsou pak i použitá ložiska hlavového složení u různých rámových velikostí. Hlavová trubka je také kratší než u předešlé verze, díky čemuž má jezdec na novém Roubaix lehce sportovnější posed.

 

 

Novinkou je také sedlovka s velmi netradičním tvarem. Ta nese jméno Cobl Gobl-R. Díky zalomení pod zámkem sedla umožňuje až 18 mm vertikální poddajnost. Výrazně tak napomáhá komfortu jezdce. Standratně jí bude vybaven pouze nejvyšší model S-Works Roubaix, ovšem Specialized ji bude nabízet i samostatně. Může tak vylepšit komfort každého silničního rámu, který je určen pro montáž sedlovky s průměrem 27,2 mm.

 

 

Mimo úprav ve stavbě rámu zapracovali konstruktéři ve Specializedu také na hmotnosti. Rám S-Works Roubaix SL4 nyní váží 950g, což je v této kategorii silničních kol velmi slušný údaj.

 

 

Nový rám SL4 najdeme celkem na 4 modelech Specialized Roubaix. Jedná se o 2 modely S-Works (použité vlákna FACT11r) a 2 modely Expert (vlákna FACT 10r). K dostání budou i samostatné rámové sady S-Works a Expert. Nižší modely pak zůstanou na rámu s označením Roubaix SL2. Co tady extra potěší, je vstupní model Specialized Roubaix C2, kde bude kompletní kolo s karbonovým rámem, karbonovou sedlovkou a osazením Shimano Sora stát necelých 38tisíc Kč!

K dostání budou nové modely Specialized Roubaix již na podzim, kdy je také najdete na našem e-shopu v oddělení závodní silniční kola. Pro bližší informace o novém Roubaix pište na rezervace@skiservis.cz, nebo přímo zde do diskuze pod článkem.

 

Kompletní přehled novinek u silničních kol pro rok 2013 naleznete v našem dalším článku - Silniční kola Specialized 2013.

Štítky: 

Související články

Specialized Camber 29 - 2013

Kola z modelové řady Specialized Camber, patřící do rodiny kol pro kategorii XC Trail, přináší pro cyklistickou sezónu 2013 pořádnou porci inovací a novinek. To jen potvrzuje fakt, že se tato řada pevně v kolekci Specialized ustálila. Kola již nejsou vnímána jako levnější alternativa ke...