Specialized Tarmac 2015 - představení modelů

Na začátku týdne jsme vám přinesli informace o představení nového Tarmacu na rok 2015. Dnes se podíváme blíže na některé detaily a jednotlivé řady.

Nejdříve se podívejme na to, co je společné všem novým Tarmacům. Jak už jste se mohli dočíst v předchozím článku, je to hlavně postup, jakým se rámy vyvíjely. Každá velikost byla řešena samostatně, aby co nejvíce vyhovovala potřebám jezdce.


 

Rám je složen celkem ze čtyř částí, které se nejdříve vyrobí samostatně, a až následně se spojují dohromady. Tuto metodu FACT IS používá Specialized u svých karbonových rámů již řadu let.
 

Rám má více aerodynamický tvar. Patrné je to zejména při pohledu na zploštělou vidlici. Hlavová trubka je konstruována podobně, jako u současného Roubaix SL4. Každá rámová velikost se liší průměrem spodní části této trubky a tím pádem má každá velikost také jiný průměr spodního ložiska.


 

Každého jezdce jistě zaujme „absence“ sedlové objímky, která je integrována do rámu. Na horní rámové trubce najdeme u spojení se sedlovou trubkou malý otvor, kde je přístup ke šroubu objímky. Díky tomuto elegantnímu řešení mohli konstruktéři snížit sedlovou trubku o 3 cm. To by mělo mít pozitivní vliv na komfort.


 

Specialized vyslyšel také přání příznivců kotoučových brzd na silnici a bude Tarmac nabízet i v diskových verzích. Dodavatelem kotoučových brzd k Tarmacu bude výhradně Shimano, takže všechny varianty budou osazeny hydraulikami Shimano 785.

 

Tarmac S-Works

Na nejvyšším stupínku řady stojí jako vždy u Specializedu model S-Works. Ten bude nabízen ve dvou variantách. Nejdražší S-Works Tarmac Disc bude vybaven elektrickou sadou Dura Ace v kombinaci s hydraulickými brzdami. Jeho cena je zatím stanovena na 249.990 Kč.


 

Pro jezdce, kteří dávají přednost ráfkovým brzdám, je určen S-Works Tarmac s mechanickou sadou Dura Ace (199.990 Kč). K dispozici budou i samostatné rámové sady. Varianta pro ráfkové brzdy bude v nabídce hned v šesti designech, vždy za 84.999 Kč. Rámová sada pro kotoučové brzdy včetně zapletených kol Roval Rapide CLX 40 SCS přijde na 139.999 Kč.

 

Tarmac Pro

Tarmac Pro na rozdíl od řady S-Works využívá rámu z vláken označených FACT 10r. Je tedy o něco těžší, ale ve vlastnostech by neměl být značný rozdíl. Tarmac Pro bude osazen sadou Shimano Ultegra, a to ve všech možných kombinacích – Tarmac Pro Disc Ui2 (169.999 Kč), Pro Disc (149.999 Kč) a varianta s ráfkovými brzdami (129.999 Kč).

 

Tarmac Expert

Základním modelem, který nabídne rám vyrobený technologií Rider First Engineered bude Tarmac Expert. Ten za cenu 95.999 Kč nabídne rám z vláken FACT 10r, tedy stejný jako Tarmac Pro. Bude osazen koly Fulcrum Racing S4 a sadou Shimano Ultegra.


 

Nové modely Tarmac budou k dispozici už od června. Brzy je najdete také na našem e-shopu.

Štítky: 

Související články

Specialized Tarmac 2015 – první zkušenosti

Jen pár dní poté, co Specialized odhalil nový Tarmac pro sezónu 2015, nám bylo umožněno toto kolo vyzkoušet. Nyní vám přinášíme naše dojmy z testu této žhavé novinky.

U současné generace kola Tarmac – SL 4 – jsme byli zvyklí na maximální tuhost rámu, která každé šlápnutí...