Trek Superfly 2013

V polovině července představil Trek ve Frankfurtu nad Mohanem kompletní kolekci kol na rok 2013. Nejvýraznější novinkou v kategorii MTB od Treka pro rok 2013 je beze sporu nový karbonový Superfly SL a Superfly 100 SL. Oba nové rámy vznikly v rámci tzv. projektu Apollo. S nadsázkou můžeme říct, že konstruktéři Trek se dostali stejně daleko jako jejich kolegové z NASA v jejich stejnojmenném projektu. Trek tak opět potvrzuje, že jejich zpracování karbonu OCLV patří k tomu nejlepšímu, co v cyklistice najdeme.

Změny v konstrukci rámů jsou patrné již na první pohled. Superfly 2013 je výrazně subtilnější než jeho stávající verze. Plocha rámu se u HT snížila o 30%, u FS pak o 10%. Pro jezdce je však důležitější redukce hmotnosti. V tomto směru urazil Superfly asi největší kus cesty.

Rám Superfly SL  váží 896g (-256g oproti 2012) celé kolo se tak dostalo pod magickou hranici 9kg na váhu 8,95kg, Superfly 100 SL pak 1850g včetně tlumiče ( -513g oproti 2012). Trek tak posunul své top XC modely do kategorie „muší“ váhy a patří v kategorii devětadvacítek jedoznačně k nejlehčím na světě. Rámy přitom nemají váhový limit pro jezdce a je na ně poskytovaná plná Trek Life Time záruka. Váhové úspory je dosaženo především dalším zdokonalením práce s karbonem u Treku. Svůj podíl mají i drobné detaily. Třeba váhu laku celého rámu se podařilo dostat na 30gr. Kromě rámů prošla odtučňovací kůrou i vidlice, kdy se na korunce i krku podařilo Treku uspořit dalších cenných 145g.

Na nových rámech najdeme několik velmi zajímavých detailů. Obě varianty HT i 100 mají kompletní vnitřní vedení lanek, plně integrované hlavové složení a odnímatelný chránič spodní rámové trubky Carbon Armor.


Model Superfly SL pak disponuje několika netradičními prvky. Zvláštností je konstrukce sedlové trubky označovaná jako Roll Wrap Seattube. Sedlová trubka je nejdříve upletena samostatně a až následně je spojená s horní rámovou trubkou a sedlovými vzpěrami. Díky této konstrukci je vertikálně poddajná a nabídne tak maximum komfortu. Změnil se i systém montáže zadní brzdy. U nového Ballanced Post Mount je třmen montován mezi vidlici a zadní vzpěru. Nově nabídne Superfly SL také možnost přestavby patek pro montáž zadního kola s osou 135 nebo 142 mm.


Superfly 100 SL má nový karbonový link - Flow Mold Carbon Swing Link a vnitřkem vedené ovládání tlumiče. Sedlová trubka je pak výrazněji prohnuta, což vytváří více místa pro plášť. Osvědčená konstrukce zadní stavby ABP zůstává samozřejmě zachována.

 


Nové rámy najdeme v roce 2013 na všech karbonových modelech Superfly 100, u hardtailů pak jen na dvou nejvyšších, Superfly Pro SL a Elite SL, spolu s nimi pak budou v nabídce i 2 levnější karbonové modely se stávajícím rámem. Hliníkové modely Superfly 100 Al i Superfly Al zůstávají stejné jako v letošním roce. Novinkou je pouze použití 15mm přední osy u všech modelů.


Nové modely Trek Superfly SL a Superfly SL najdete již brzy na našem e-shopu v oddělení celoodpružená horská kola.
Pokud se chcete o novinkách Trek 2013 dovědět více, pište na rezervace@skiservis.cz, nebo navštivte naši kamennou prodejnu.
 

Štítky: 

Související články

Trek Fuel EX 2013

 

Další novinkou firmy Trek pro rok 2013, kterou Vám na našem blogu představíme, je Fuel EX. Zatímco u modelů Superfly se změny týkaly pouze nejvyšších modelů, modelovou řadu Fuel EX přepracoval Trek kompletně.

 

Nový ...

Nový Trek Fuel EX 29

Trek Fuel EX známe jako skvělé univerzální kolo patřící k tomu nejlepšímu, co kategorie trailbiků nabízí. Pro letošní sezónu prodělal tento model velkou proměnu (více se o ní můžete dočíst v článku Trek Fuel EX 2013....

All-mountain řada kol Trek Fuel EX 2009

Po úspěšném loňském představení nové řady all-mountain biků Trek Fuel EX vám přinášíme možnost se důkladně seznámit s jeho letošními nástupci. V řadě Fuel EX se opět setkáme s několika modely, které nabízejí jezdci 120mm zdvihu zadní stavby. Zajímavé jsou zejména vyšší modely...