Újezdský Duatlon 2016

Už pár let mám tento závod jako otevírák sezony, na který se snažím vyladit slušnou formu. Letos jsem na úkor běžek přidal v přípravě na běh a kromě slušného základu drtil poslední tři týdny před startem i intenzitu. To se ukázalo jako velmi dobrá taktika.

Na startovní lajně se jako obvykle mixují běžci, cyklisté a triatleti. Jsme rozeznatelní na první pohled podle toho, co má kdo na sobě. Lehce chaotický start se ihned zvrhává v plnou palbu. Na konci startovní rovinky mi hodinky ukazují tempo 2:57min/km, v lese to padá ke 3:15 a nikdo nevypadá, že by chtěl zvolnit. A to jsem si myslel jak to nedrtím, když běhám kilometrové intervaly na 3:30min/km. Můj průměr na první tři běžecká kola byl kolem 3:20 a do depa přiběhl na šestém fleku. V posledním okruhu jsem jen hypnotizoval paty Jirky Kaly a snažil se neumřít.

Tradičně rychlým depem smazávám pár sekund a dostávám do skupinky pronásledovatelů vedoucího Martina Olšana. Pár desítek sekund v tahu a ztrácíme hned vagonky, kilometr po startu už jedeme za Martinem jen dva, společnost mi dělá Venca Holub. Ze začátku teda dělám spíš společnost já jemu, musím se oklepat z běhu. Střídáme na špici a pomalu se přibližujeme Martinovi. V terénu ho v klídku docvakneme, tam mu to úplně nejde. Pokračujeme v lehce patové situaci dál ve třech. V půlce druhého okruhu to na něj zkusíme v místě, kde byl předtím dojet a na hákovací rovinky vyrážíme s náskokem 30m. Neznám moc lidí co by dojeli Vencu na rovince, když nechce, sám za to taky umím vzít, když je potřeba. Nicméně Martin nás po chvilce našeho střídání solo dojel. Letos vyhlásil jako cíl sezony placku z MČR v triatlonu a jak je vidět, elita je prostě jinde. Jen pro pocit si ho ještě urveme v technice před cílem, ale je nám jasné, že nás na běhu seseká.

Do závěrečného běhu jdu z prvního fleku, Vencu v zádech a hned za ním Martin. Po 300m tempa 3:25min/km mě v klidu Martin v lese předbíhá a vypadá jako by běžel pohodu. Za chvíli mě bere i Venca, ten si ale fest dává. Běh po kole vůbec netrénuju, tak nemám šanci. Kvůli jednomu závodu sezony to ani nedává smysl. S vědomím  pohodlného náskoku řadím pohodovější tempo kolem 4:00 a dobíhám na celkově třetím a prvním ve své kategorii. Celá trasa (2,8km běh +26km MTB + 1,9 běh) mi zabrala 1:03:15. Vítězný Martin mi dal 43sekund.

První start v nových dresech a hned taková pěkná bedna, kde mě v kategorii 35-45let doprovodili Ondřej Teplý a David Kudrna. Kromě zlata byl duatlon i potvrzení, že zimní trénink byl postaven efektivně.

Fotogalerie:

Související články

Powerbar Posázavím

Už tomu jsou čtyři roky co jsem poprvé vyměnil polibky pod rozkvetlou třešní za dřinu bajkového závodu a ne jinak tomu bylo i letos. V Mnichovicích se rok od roku schází více lidí a větší konkurence a Posázavská 50. V deset ráno se na start postavilo téměř 850 bikerů, rekordní...

Albion Day By Night - 23/8

Pro tento podnik jsem se rozhodl na poslední chvíli. Napsal jsem Jontimu s tím, že to bude taková malá 24 hodinovka a že jedem v pohodě na bednu. Souhlasil a tak startu závodu s podtitulkem „sedmihodinový štafetový MTB masakr“ nic nebránilo. Motivace do závodu byla i ta, že přesně v den závodu jsem slavil 30té narozeniny a chtěl jsem si tedy dát hezký dáreček. Před závodem jsem si nastudoval výsledky z 06 a 07, důkladně prošel startovní listinu a určil předem naše největší soupeře i černé koně závodu a trochu nahlédl do taktiky jak se jezdilo. Na místo jsme dorazili ve třech ještě se Simčou, která se o nás v pauzách mezi koly starala, což alespoň mě hodně pomohlo.

Viprahlý Bajkonur 18.4.2009

Rok se sešel s rokem a je tady další ročník populárního MTBO. Letos to pořadatelé řádně nafoukli a místo loňských 4 hodin nám vyměřili limit rovných 7. Kategorie solo nebyla vypsána a tak jsem se domluvil s Otou, že si to dáme spolu. Plán byl, že to bude lehké rozjetí před sezonou a o tom, že...